۲۷ اردیبهشتماه در تقویم کشور به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است که در طلیعه سخن، تلاشهای خانواده روابط عمومی دانشگاه را گرامی میداریم.
بر همگان واضح است که روز بهروز بر اهمیت کارکردهای ارتباطات افزوده میشود و با توجه به تغییر فضای ارتباطی و ظهور مخاطبان کنشگر، نیاز به تحول در روابط عمومی و گذر از مرحله سنتی به روابط عمومی ارتباطگر، احساس میشود.
باید توجه داشت که خلق و تقویت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتمادسازی، انگارهسازیهای مثبت و ماندگار و ارتقای بهرهوری، محصول کنشگری روابط عمومی است.
بشر، اکنون بیش از هر زمان دیگری در سپهر رسانهای زندگی میکند و مرزهای سنتی چه در بعد ارتباطات انسانی و چه در بعد سازمانی، تغییر معنا دادهاند و دیگر نمیتوان در دوره ارتباطات یکسویه و سنتی با مخاطب ماند و آنلاینبودن در همه لحظات، روابط عمومی ۲۴ ساعته میطلبد.
روزگاری روابط عمومی را چشم و گوش و روزگاری آن را مغز یک سازمان میانگاشتند اما روابط عمومی، همه یک سازمان است. درحالیکه روابط عمومی هر روز حرفهایتر، پیچیدهتر و فراگیرتر میشود باید پرسید: ما کجای مسیر هستیم و تا روابط عمومی مطلوب در جامعه اطلاعاتی چقدر فاصله داریم؟
مدیران دانشگاه نیک میدانند که روابط عمومی نقشی راهبردی دارد و باید در تصمیمگیریها و تعیین نقشه راه، به عنوان مشاوری امین، نقشآفرین باشد.
در پایان، پژوهش، مستندسازی، مخاطبشناسی و حرکت در بستر دیجیتالی ازجمله بایستههایی است که باید مورد توجه روابط عمومی دانشگاه علوم قضائی قرار گیرد.