دکتر محمد هادی توکل پور
معاون پژوهشی
رتبه علمی: استادیار
دکتری حقوق جزا و جرم شناسی پست الکترونیکی: tavakolpourujsas.ac.ir
شرح وظایف معاون پژوهشی
مدیریت و نظارت بر تحقق اهداف و راهبردهای حوزه پژوهش بر اساس چشمانداز اهداف و راهبردهای دانشگاه
سیاستگذاری، برنامهریزی و توسعه سطح علمی و هدایت کلیه امور مربوط به پژوهش در جهت ارتقاء رتبه دانشگاه
مدیریت و برنامهریزی لازم جهت تعیین اولویتهای پژوهشی دانشگاه بر اساس اهداف و راهبردهای دانشگاه
مدیریت و برنامهریزی لازم جهت تألیف و ترجمه کتب علمی و درسی مورد نیاز برای رشتههای موجود دانشگاه
سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت و حمایت از پژوهشهای تحصیلات تکمیلی
سیاستگذاری و برنامهریزی پژوهشی به منظور ایجاد زمینههای تخصصی در راستای ارتقاء تربیت قاضی
مدیریت و نظارت بر برگزاری کنفرانسهای معتبر در زمینه های تخصصی
برنامهریزی و همکاری با مراجع و مراکز علمی کشور به منظور انجام فعالیتهای علمی پژوهش مطابق با اهداف دانشگاه
مدیریت و نظارت بر تقویت و توسعه تحقیق و پژوهش از طریق راهاندازی و بهکارگیری ظرفیت هستههای پژوهش و انجمنهای علمی
مدیریت و نظارت بر برگزاری کارگاههای آموزشی و کنفرانسهای علمی برای اساتید و همکاران
سیاستگذاری و برنامهریزی به منظور توسعه کمی و کیفی نشریات علمی دانشگاه
مدیریت برآورد منابع، بودجه و اعتبارات سالانه مورد نیاز حوزه معاونت پژوهشی و پیگیری تصویب آن
مدیریت تأمین و تخصیص بهینه منابع مورد نیاز برنامههای حوزه پژوهش
بررسی طرحهای پژوهشی جهت طرح در شورای پژوهشی دانشگاه و پیگیری گزارشهای مربوطه و مصوبات شوراهای برگزار شده
مدیریت مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی عملکرد و فعالیتهای پژوهشی سالانه دانشگاه
همکاری لازم در برنامهریزی و تدوین آییننامهها و دستورالعملهای مربوط جهت انجام امور پژوهشی
مدیریت و برنامهریزی در ارتباط با امور مربوط به مالکیت معنوی و مادی در امور پژوهشی دانشگاه
ایجاد هماهنگی لازم درونبخشی و برونبخشی در امور مربوط به شورای پژوهشی دانشگاه
ترغیب ،همکاری و هماهنگی با اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان جهت کار تحقیقاتی لازم و انعقاد قرادادهای پژوهشی جهت ارتقائ سطح پژوهشی و رتبه دانشگاه و ایجاد درآمد برای اساتید و دانشگاه
نظارت و مشارکت در مورد احتیاجات مالی و تخصیص اعتبارات لازم و کمکهای مالی دولت به پژوهشگران و پیگیری پرداختها به محققین از واحد مالی مربوطه
مدیریت و نظارت لازم بر انجام امور محوله به کارشناسان واحدهای مختلف حوزه پژوهش
ایجاد ارتباط مستمر بین کارشناسان پژوهشی واحدهای تابعه دانشگاه و نظارت بر کار آنان
مدیریت های زیر مجموعه: شرح وظایف مدیر امور پژوهشی و نوآوری
دبیر جلسه شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات شورا
مدیریت و تنظیم برنامههای پژوهشی دانشگاه در قالب سیاستها و خطمشیهای مصوب
اتخاذ تصمیم در مورد برنامههای پژوهشی و تسلیم نظرهای اصلاحی به مقامات ذیربط
اجرای برنامهها و خط مشیهای تعیینشده در مورد تحقیقات و ارائه راهنمایی لازم به واحدهای ذیربط
مطالعه و بررسی لازم جهت تعیین نیازها و اولویتهای پژوهشی دانشگاه و با توجه به اهداف و راهبردهای دانشگاه و ارائه گزارش لازم به مسئولین
تقویت و توسعه تحقیق و پژوهش از طریق راهاندازی و بهکارگیری ظرفیت هستههای پژوهشی و انجمنهای علمی
برنامهریزی به منظور راهاندازی کرسیهای آزاداندیشی، نقد و مناظره
مدیریت و برنامهریزی به منظور چابکسازی فعالیتهای پژوهشی و ارتقای کیفیت برنامههای پژوهشی
انجام امور مربوط به مالکیت معنوی و مادی در امور پژوهشی دانشگاه
تهیه گزارشهای لازم جهت طرح در شورای پژوهشی
اظهارنظر در مورد اعتبارات پژوهشی دانشگاه
انجام بررسیهای لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه
برنامهریزی و تدوین آییننامهها و دستورالعملهای مربوط جهت انجام امور پژوهشی
تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل لازم مورد نیاز پروژهها با کمک واحدهای مربوطه
انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها و پیگیری پرداختها به محققین از واحد مالی مربوطه
همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای پژوهشی دانشکدهها و واحدهای مختلف تحقیقاتی
انجام کلیه امور مربوط به پژوهانه (گرنت) و تشویقی مقالات اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
انجام امور مربوط به فرصتهای مطالعاتی و سفرهای علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
برنامهریزی و همکاری با اعضای هیأت علمی در انتشار کتب تألیفی و ترجمهای
برنامهریزی و هماهنگی در خصوص برگزاری سمینارها و کنفرانسهای علمی در دانشگاه
انجام مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی عملکرد و فعالیتهای پژوهشی سالانه دانشگاه
ایجاد هماهنگیهای لازم درونبخشی و برونبخشی در امور مربوط به شورای پژوهش دانشگاه
نظارت لازم بر انجام امور محوله به کارشناسان واحده مربوطه
برنامهریزی برای برگزاری کارگاههای آموزشی ـ پژوهشی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان
راهاندازی و توسعه سامانه بانک اطلاعات پژوهش دانشگاه
مدیریت و نظارت بر مستندسازی فعالیتهای پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان
انجام سایر امور محولشده از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف
شرح وظایف مدیر کتابخانه و مرکز اسناد
ارتباط مستقیم با کتابخانهها و مراکز و اسناد، مراکز تحقیقاتی ناشران دولتی و غیردولتی داخل
برنامهریزی در ارتباط با ایجاد کتابخانههای جدید و گسترش فعالیتهای مربوط به کتابخانههای دانشگاه از جمله بخش مرجع، نشریات، پایاننامهها و امانت
قبول سفارشات مواد کتابخانهها (کتب و نشریات ادواری، مواد کمک آموزشی و قبول سفارشات مواد کتابخانهها) در صورت لزوم
بررسی و اظهارنظر در میزان بودجه کتابخانه بر اساس پیشنهادات واصله از دانشکدهها و ارائه آن به مقامات مافوق
بررسی نیازهای اولیه کتابخانه و ارائه آن به مقام مافوق
تقسیم کار و ارزشیابی کارکنان در انجام کلیه امور مربوط به کتاب و کتابخانه
ارائه خدمات و امضاء مکاتبات مربوط به کتابخانه و تهیه گزارشات لازم
تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات منابع و عضویت دانشجویان از سیستم نرمافزاری کتابخانه
رفع مشکلات نرمافزاری برنامه کتابخانه
پرینت کارت عضویت اعضاء و نیز برچسبزنی کتب و کارتهای امانت
مدیریت و نظارت بر ورود اطلاعات منابع و اعضاء و امانت کتب در نرم افزار فوق
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در حیطه وظایف شغلی
شرح وظایف مدیر امور کارآفرینی و توسعه ارتباطات
رایزنی با سازمان ها و مراکز اقتصادی جهت جذب پروژه های تحقیقاتی و صنعتی آن مراکز
انعقاد تفاهم نامههای همکاری با مراکز اقتصادی، سازمانها و ارگان های مختلف
اعلام الویتهای پژوهشی شرکتها، سازمانها، ادرات به محققین دانشگاه
ایجاد بانک اطلاعاتی از پتانسیل های علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه
استفاده از توانایی ها و پتانسیل دانشگاه برای رفع نیازهای پژوهش و ارائه خدمات مشاورهای به دستگاه های اجرایی و صنایع کشور
ارتقاء کمی و کیفی ارتباط دانشگاه با مراکز اقتصادی و صنایع در سطوح بینالمللی، ملی و استانی
برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت جهت ارتقای سطح کیفی اطلاعات دانشجویان و فارغ التحصیلان در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار
حمایت از پایاننامههای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با موضوعات پیشنهادی مدیریت کارآفرینی و توسعه ارتباطات و مشاوره و هدایت ایدههای کارآفرینانه با مشارکت و همفکری اعضای هیأت علمی و دانشجویان
ترویج روحیه و فرهنگ کارآفرینی و ارتقاء شناخت جامعه دانشگاهی نسبت به کارآفرینی، کارآفرینان و نقش آنان در رونق اقتصادی،ایجاداشتغال و رفاه
ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی به آموزش دورههای کارآفرینی
گسترش تحقیقات تخصصی در خصوص کارآفرینان، محیط و فضای کارآفرینان و سایر زمینههای مرتبط باتوجه به شرایط و مقتضیات کشور
فعال سازی باشگاه های کارآفرینی دانشگاه
تدوین شیوه نامه فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی
بررسی شرایط متقاضی استفاده از فرصت های مطالعاتی
احصاء الزامات متقاضی استفاده از فرصت های مطالعاتی
شناسایی و رایزنی با سازمان ها و مراکز جهت توسعه ارتباطات و ایجاد فرصت های مطالعاتی