معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

 | تاریخ ارسال: 1403/8/27 | 
دکتر علی اکبر  فرح زادی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
رتبه علمی: دانشیار
پست الکترونیکی:farahzadiujsas.ac.ir
دکترای حقوق اسلامی










 
 شرح وظایف معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  1. اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاست­ها، مقررات و فرآیندهای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، منطبق بر قوانین و آیین ­نامه­های اجرایی مربوط با رویکرد گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی
  2. برنامه ریزی امور آموزشی، تحصیلات تکمیلی و کارآموزی با همکاری واحدهای ذیربط و نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای وابسته و اجرای برنامه­ها و فعالیت­های آموزشی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به هیات رئیسه
  3. صدور بخش­نامه­ها و دستورالعمل­های مختلف آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی
  4. پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان، اعضای هیات علمی و مدیران واحدهای مختلف در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست دانشگاه و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیات علمی
  5. اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی و ضمن خدمت
  6. برنامه­ریزی جهت تامین امکانات و تخصیص اعتبار لازم جهت تعامل علمی- آموزشی حوزه و دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب جهت نیل به علم دینی و علوم اسلامی
  7. برنامه ریزی آموزشی دانشگاه در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و آمایش سرزمین
  8. اقدام به توسعه و ایجاد دوره­های جدید کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به منظور تامین نیازهای تخصصی قوه قضائیه و کوشش در جهت تحقق آن
  9. اهتمام به برگزاری دوره­های توانمند­سازی و دانش افزایی
  10. ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل­ها به منظور به روز رسانی، کارآمدی اعضای هیات علمی دانشگاه، غنابخشی و ارزش مداری و ارائه پیشنهاد لازم به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  11. نظارت و ارزیابی فرایند اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  12. تهیه دستورالعمل در خصوص نحوه تدوین و ضوابط نگارش پایان­ نامه­ و رساله­ در دوره های تحصیلات تکمیلی و صدور مجوز دفاع
  13. تشکیل و هدایت شوراها، کمیته­ها و جلسات مختلف مربوط به مسایل آموزشی و اعضای هیات علمی
  14. تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته­های فعال و مورد نیاز از طریق دانشکده­ها، جهت درج در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور
  15. برنامه ریزی و نظارت بر پذیرش و گزینش علمی دانشجو به خصوص بورسیه های تحصیلی با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی مصوب
  16. هماهنگی و همکاری با سایر معاونت­ها جهت حسن اجرای برنامه­های دانشگاه
  17. انجام امور محوله از سوی ریاست دانشگاه
مدیریت های زیر مجموعه:
شرح وظایف مدیر امور آموزشی:
  1. نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، مقررات آموزشی در دانشکده ها و واحدهای تابعه
  2. مطالعه و بررسی آیین نامه های آموزشی وارائه پیشنهادهای لازم به شورای آموزشی دانشگاه.
  3. تهیه و تنظیم اصول کلی برنامه های آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آنها پس از تصویب و نیز رسیدگی به برنامه های آموزشی دانشگاه واظهارنظر در مورد تغییر یا توسعه آنها.
  4. نظارت بر تنظیم و دریافت مدارک مربوط به استادان جهت انعقاد قرارداد حق التدریس .
  5. هماهنگی با دیگر مدیران زیر مجموعه معاونت آموزشی  و مدیران گروه های دانشگاه در امور کلی آموزش .
  6. مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل آموزشی دانشجویان از لحاظ پیشرفتهای علمی و عملی آنان.
  7. بررسی واظهار نظر درخصوص راه اندازی رشته ها و گروههای آموزشی جدید مصوب
  8. بررسی و اظهار نظر در خصوص طراحی رشته های جدید و ارائه پیشنهادهای لازم به معاونت آموزشی دانشگاه.
  9. برنامه ریزی آموزشی وارزشیابی دانشجویان و استادان .
  10. تشکیل جلسات شورای آموزشی و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا.
  11. تشکیل جلسات کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات آن.
  12. نظارت بر حسن اجرای اموردانش آموختگان ؛ مشمولین  ثبت نام و امتحانات دانشگاه
  13. انجام سایرامور محوله

شرح وظایف مدیر تحصیلات تکمیلی:
۱-توجه به اسناد بالادستی از جمله برنامه تحول قوه قضاییه سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی و برنامه های توسعه کشور در گسترش کمّی و کیفی دوره‌های تحصیلات تکمیلی
۲- تلاش برای تحقق برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی
۳- اهتمام به کیفیت بخشی پژوهش­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی
۴- نظارت بر کیفیت آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تدوین گزارش در این خصوص
۵- نظارت بر حسن اجرای آئین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی، پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شوراهای تصمیم‌گیر در دانشگاه بالاخص شورای تحصیلات تکمیلی
۶- جمع‌بندی پیشنهادهای ارائه شده از شورای آموزشی-پژوهشی دانشکده‌ها در خصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تصمیم گیری
۷- تدوین دستور جلسه و صورت‌جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با عنایت به وظایف مصوب این شورا در آئین‌نامه جامع مدیریت                  
۸- ارائه گزارش‌های دوره‌ای از وضعیت رشته‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مسئولین ذیربط
۹- برنامه‌ریزی برای ارتقای مهارت‌های علمی-تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مناسب از جمله روش تحقیق، بکارگیری منابع الکترونیک
۱۰- تلاش در جهت ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی جهت حمایت از پژوهش‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و سوق دادن پژوهش‌ها به رفع نیازهای قوه قضائیه
۱۱- تلاش در جهت تسهیل فرایند امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام حداکثری امور در دانشکده‌ها
۱۲-اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص قوانین و فرایندها به دانشجویان و اعضای هیأت علمی و بهره‌گیری از ظرفیت وبگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سایر نرم افزار ها
۱۳-نظارت بر برگزاری مطلوب جلسات دفاع از پایان‌نامه ورساله
۱۴-ارتباط مداوم و تعامل سازنده با دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت بررسی مسائل و مشکلات ایشان
۱۵-نظارت بر امور مربوط به پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، برنامه ریزی درسی ... تحصیلات تکمیلی
۱۶-انجام سایر امور محوله



 شرح وظایف مدیر کارآموزی:     
  1. تدوین برنامه های اجرائی؛ هماهنگ سازی ؛نظارت وارزیابی امور مربوط به آموزش کارآموزان قضائی در چارچوب برنامه ها و آیین نامه های مصوب.
  2. نظارت بربرگزاری آزمونها و اختبارهای علمی و اعلام نتایج.
  3. نظارت بر پرونده کارورزی و کارگاهی کارآموزان قضائی جهت تایید اتمام دوره
  4. همکاری و تعامل با همکاران ادارات آموزش دادگستری در استان ها
  5. شناسایی نیازهای آموزشی کارآموزان قضائی .
  6. طراحی دوره‌های آموزشی کارآموزان قضایی جهت  ارائه به شورای آموزش کارآموزان  جهت تصویب
  7. بهره گیری از ابزارها و برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در امور آموزشی و حمایت از توسعه آن .
  8. تهیه ، تدوین و بررسی ضوابط و مقررات آموزشی و ارائه پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی برای تصویب به شورای آموزشی کارآموزان .
  9. بررسی و تصویب تقویم آموزشی استانها بر اساس اولویت‌های تعیین شده و صدور مجوز اجرای دوره‌های آموزشی  .
  10. تایید فهرست محاکم و دادسراها جهت معرفی کارورزان
  11. پاسخ به استعلامات درخصوص وضعیت علمی و آموزشی کارآموزان
  12. تدوین ضوابط و مقررات مربوط به نحوه بکارگیری اساتید و پیشنهاد به شورای آموزشی کارآموزان جهت تصویب و صدور مجوز و ابلاغ تدریس اساتید .
  13. پیشنهاد تاسیس یا انحلال واحدهای آموزشی کارآموزی قضایی در کشور یا اجرای دوره توسط موسسات علمی ، حوزوی یا دانشگاهی .
  14. تعیین دوره و محل کارآموزی قضایی و درخواست صدور ابلاغ برای آنان و بررسی درخواست‌های تاخیر در ورود به دوره ، مرخصی بلند مدت و انتقالی بر اساس ضوابط و مقررات .
  15. اجرای فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه برای کارآموزان قضایی و هماهنگی برگزاری اردوهای علمی تفریحی برای کارآموزان .
  16. برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان قضایی.
  17. تایید گواهینامه‌های صادره از سوی مدیریت آموزش استانها و پاسخگویی به استعلامات و صدور گواهی‌های مورد نیاز آموزشی .
  18. تشکیل و برگزاری جلسات شورای آموزشی کارآموزان
  19. تهیه و تنظیم گزارش عملکرد به صورت دوره ای و موردی و ارائه به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  20. انجام سایر امور محوله


شرح وظایف مدیر آموزشهای مجازی و آزاد:
  1. نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، مقررات آموزشی در دانشکده ها و واحدهای تابعه
  2. مطالعه و بررسی آیین نامه های آموزشی وارائه پیشنهادهای لازم به شورای آموزشی دانشگاه.
  3. تهیه و تنظیم اصول کلی برنامه های آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آنها پس از تصویب و نیز رسیدگی به برنامه های آموزشی دانشگاه واظهارنظر در مورد تغییر یا توسعه آنها.
  4. نظارت بر تنظیم و دریافت مدارک مربوط به استادان جهت انعقاد قرارداد حق التدریس .
  5. هماهنگی با دیگر مدیران زیر مجموعه معاونت آموزشی  و مدیران گروه های دانشگاه در امور کلی آموزش .
  6. مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل آموزشی دانشجویان از لحاظ پیشرفتهای علمی و عملی آنان.
  7. بررسی واظهار نظر درخصوص راه اندازی رشته ها و گروههای آموزشی جدید مصوب
  8. بررسی و اظهار نظر در خصوص طراحی رشته های جدید و ارائه پیشنهادهای لازم به معاونت آموزشی دانشگاه.
  9. برنامه ریزی آموزشی وارزشیابی دانشجویان و استادان .
  10. تشکیل جلسات شورای آموزشی و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا.
  11. تشکیل جلسات کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات آن.
  12. نظارت بر حسن اجرای اموردانش آموختگان ؛ مشمولین  ثبت نام و امتحانات دانشگاه
  13. انجام سایرامور محوله
  14. تدوین برنامه های اجرائی؛ هماهنگ سازی ؛نظارت وارزیابی امور مربوط به آموزش کارآموزان قضائی در چارچوب برنامه ها و آیین نامه های مصوب.
  15. نظارت بربرگزاری آزمونها و اختبارهای علمی و اعلام نتایج.
  16. نظارت بر پرونده کارورزی و کارگاهی کارآموزان قضائی جهت تایید اتمام دوره
  17. همکاری و تعامل با همکاران ادارات آموزش دادگستری در استان ها
  18. شناسایی نیازهای آموزشی کارآموزان قضائی .
  19. طراحی دوره‌های آموزشی کارآموزان قضایی جهت  ارائه به شورای آموزش کارآموزان  جهت تصویب
  20. بهره گیری از ابزارها و برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در امور آموزشی و حمایت از توسعه آن .
  21. تهیه ، تدوین و بررسی ضوابط و مقررات آموزشی و ارائه پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی برای تصویب به شورای آموزشی کارآموزان .
  22. بررسی و تصویب تقویم آموزشی استانها بر اساس اولویت‌های تعیین شده و صدور مجوز اجرای دوره‌های آموزشی  .
  23. تایید فهرست محاکم و دادسراها جهت معرفی کارورزان
  24. پاسخ به استعلامات درخصوص وضعیت علمی و آموزشی کارآموزان
  25. تدوین ضوابط و مقررات مربوط به نحوه بکارگیری اساتید و پیشنهاد به شورای آموزشی کارآموزان جهت تصویب و صدور مجوز و ابلاغ تدریس اساتید .
  26. پیشنهاد تاسیس یا انحلال واحدهای آموزشی کارآموزی قضایی در کشور یا اجرای دوره توسط موسسات علمی ، حوزوی یا دانشگاهی .
  27. تعیین دوره و محل کارآموزی قضایی و درخواست صدور ابلاغ برای آنان و بررسی درخواست‌های تاخیر در ورود به دوره ، مرخصی بلند مدت و انتقالی بر اساس ضوابط و مقررات .
  28. اجرای فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه برای کارآموزان قضایی و هماهنگی برگزاری اردوهای علمی تفریحی برای کارآموزان .
  29. برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان قضایی.
  30. تایید گواهینامه‌های صادره از سوی مدیریت آموزش استانها و پاسخگویی به استعلامات و صدور گواهی‌های مورد نیاز آموزشی .
  31. تشکیل و برگزاری جلسات شورای آموزشی کارآموزان
  32. تهیه و تنظیم گزارش عملکرد به صورت دوره ای و موردی و ارائه به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  33. انجام سایر امور محوله
  34. شناسائی و فراهم کردن ابزارها و برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت تهیه و تدوین برنامه ها
  35. برقراری ارتباط با سایر بخشهای دانشگاه، مراکز دولتی و غیر دولتی بمنظور نیازسنجی آموزشی و تعیین نوع وبرنامه درسی دوره های آموزشی مجازی
  36. جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشگاه و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی بصورت مجازی
  37. نظارت بر اجرای ضوابط دوره های مجازی و آزاد مطابق آیین نامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  38. کنترل و نظارت کیفی بر تولید محتوای دروس و کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش آزاد و دوره های مجازی ؛
  39. تهیه تقویم اموزشی سالیانه آموزشهای الکترونیکی و آزاد
  40. ارزیابی و تعیین اثربخشی دوره های آموزشی بر اساس شاخص‌های تعیین شده به منظور تعیین نقاط ضعف و قوت و بهبود عملکرد فرآیند آموزش
  41. راه اندازی آموزش های کوتاه مدت
  42.  راه اندازی رشته های آموزش الکترونیکی
  43. ایجاد شرایط لازم برای تاسیس دانشکده آموزش های الکترونیکی
  44. تهیه و تدوین برنامه های لازم برای راه اندازی آموزش های آزاد
  45.  برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای اساتید به‌منظور آشناسازی با ضوابط تولید محتوای الکترونیک و ابلاغ استانداردهای تهیه محتوای دروس به آنها
  46. شناسایی و انتخاب مراکز خارج از دانشگاه به منظور تولید الکترونیکی دروس
  47.  برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و یا مجازی تخصصی برای اساتید؛ مدیران وکارشناسان به منظور ارتقاء توانایی آنها در مدیریت و تدوین و ارائه محتوای الکترونیک
  48. فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم‌نامه تولید محتوای الکترونیک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی
  49. شرکت در جلسات و ارائه پیشنهاد و راهکار
  50. ارائه کارگاههای تخصصی ویژه ومتناسب با نیازهای قوه قضائیه؛
  51. نظارت بر تهیه و اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های آزاد/ مجازی
  52. تهیه آمار و اطلاعات مربوط و ارائه گزارش
  53. به روز رسانی تارنمای مدیریت آموزش مجازی و آزاد
  54. انجام سایر امور محوله

دفعات مشاهده: 43 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر