معاون اداری و مالی

 | تاریخ ارسال: 1403/8/27 | 
دکتر یوسف محمدی مقدم
معاون اداری و مالی
رتبه علمی : استاد
دکتری مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی

پست الکترونیکی:y.mohammadiujsas.ac.ir




 




 
شرح وظایف معاون اداری ومالی
 
  • همکاری با رئیس دانشگاه در اجرای هر چه بهتر وظایف مربوط به واحدهای ستادی دانشگاه .

  • رسیدگی به هدف های اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روش های کار در واحدهای مختلف .

  • ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحد های تحت پوشش و اظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود.

  • نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور اداری ، استخدامی ،مالی و معاملاتی دانشگاه .

  • ارائه گزارش های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.

  • شرکت در شوراها ،کمیسیون ها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف اداری ،استخدامی ،مالی ،معاملاتی در چار چوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه .

  • تهیه و اجرای طرحهای رفاهی کارکنان با توجه به امکانات دانشگاه .

  • انجام امور استخدامی و تامین نیاز نیروی انسانی دانشگاه طبق مقررات و ضوابط

  • بررسی و پیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضاء هیات علمی به مراجع ذیصلاح.

  • همکاری با دیگر معاونتها و واحد های مستقل دانشگاه در جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی و دانشجویی آن.

  • تهیه و تدوین سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانشگاه

  • تهیه و تدوین برنامه‌ها و شاخص‌های رشد و توسعه دانشگاه در کلیه زمینه‌ها 

  • تولید و تحلیل آمار و اطلاعات دانشگاه به منظور بهره‌گیری بهینه از آن در تدوین برنامه‌ها   

  • بررسی وتعیین ضوابط، معیارها واستانداردهای ایجاد واحدهای جدید دانشگاه

  • توسعه نظام مدیریت مشارکتی در دانشگاه

  • مدیریت، طراحی و نظارت بر اجرای فضاهای کالبدی دانشگاه

  • برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای تعمیرات و نگهداری کلیه ساختمان‌ها، تأسیسات مکانیکی، برقی و مخابراتی دانشگاه با همکاری معاونت‌های ذی‌ربط

  • جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر اساس طرح جامع دانشگاه و برنامه‌ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیت‌های لازم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی دانشگاه (اعم از پیمانی، امانی و... )

  • تهیه و تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های جامع فناوری اطلاعات دانشگاه

  • ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذی‌ربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن

  • تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و دستورجلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی‌صلاح برای تصویب

  • پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت‌های مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست دانشگاه

  • تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصت‌ها و تهدیدات پیشِ رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقاء به وضعیت مطلوب

  • تشکیل کمیته تدوین روش‌های اجرایی به منظور بهینه‌سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت‌های دانشگاه.

  • اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگی و اجتماعی و... با همکاری واحدهای ذی‌ربط دانشگاه 
     

مدیریت های زیر مجموعه:
شرح وظایف مدیر برنامه و بودجه:

انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه با هماهنگی معاونت اداری و مالی.
جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهاد شده.
تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه.
ابلاغ بودجه مصوب هر یک از واحدها (در صورت نیاز )و نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه.
نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها.
بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی.
تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی دانشگاه همکاری با معاونت اداری و مالی در پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
انجام بررسی های سازمانی و بر آورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری و منابع انسانی.
مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
تهیه وتنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدهاپس از تصویب در مراجع ذیصلاح.
بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
بررسی طرحهای عمرانی و پیشنهادات واحد های دانشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولویتها ،امکانات و اعتبارات مصوب بر اساس بخشنامه ها و دستور العملها.  
تهیه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت مورد نظر دانشگاه.

انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق.

شرح وظایف مدیر امور مالی
         انجام کلیه امور مالی دانشگاه طبق مقررات و آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه.
        دریافت و وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی دانشگاه.
      تهیه و تنظیم اطلاعات مالی لازم در خصوص مواردی از قبیل دریافتها، پرداختها و اعتبارات و تعهدات، نگهداری دفاتر اعتبارات و تهیه      گزارشات لازم جهت ارائه به مقامات ذیصلاح.

      نظارت و کنترل سیستمهای مالی موجود در دانشگاه
     همکاری در تهیه و تدوین بودجه جاری و عمرانی دانشگاه با مدیریت برنامه،بودجه و برنامه ریزی از طریق ارائه گزارشات عملکرد.
      پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و انجام کلیه امور مربوط به مطالبات مالی دانشگاه
      نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات از طریق رسیدگی قبل و بعد آن
     اعمال نظارت در حفظ، نگهداری و تنظیم دفاتر اموال و مراقبت در اجرای قوانین و مقررات مربوط به آیین نامه های اموال دولتی و نحوه    استفاده از آنها

       تهیه وتدوین آئین نامه ها،بخشنامه ها ودستورالعمل های لازم مالی
       تهیه و تنظیم گزارش های عملکرد مالی و ارائه گزارش های لازم به مراجع ذیربط
       نظارت و ایجاد هماهنگی بین ادارات و بخش های تابعه
       انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق


شرح وظایف مدیر امور اداری و منابع انسانی

اجرای سیاست ها و خط مشی های دانشگاه در زمینه های مربوط به امور اداری، استخدامی، رفاهی  .

تعیین خط مشی و نظارت برحسن اجرای فعالیت های اداری، استخدامی،رفاهی  و پشتیبانی دانشگاه و ارائه راهنمایی های لازم به اعضا و واحدها.

تهیه و تنظیم آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و پشتیبانی لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحدها .

مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات اعضا و ارجاع مراتب به مراجع ذی ربط.

مطالعه و بررسی رسته ها و رشته های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادهااصلاحی به مراجع ذی ربط با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری  دانشگاه.

مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان .

تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل.

برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیات علمی و غیرهیات علمی با همکاری سایر مدیریت های دانشگاه.

ایجاد و نگهداری بانک اطلاعات پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه اعضا دانشگاه و اسناد و سوابق طی بایگانی واحد

برنامه­ریزی و نظارت بر روش­های مطلوب اداره امور استخدامی دانشگاه.

نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنمایی­های لازم .

نظارت بر امور حضور و غیاب ، اضافه کاری و انتصاب اعضا (اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی)

رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی اعضا و اتخاذ تصمیمات لازم.

تهیه طرح­های مربوط به رفاه عمومی اعضا و نظارت بر حسن اجرای طرح­های مزبور.

نظارت در انجام امور اداری و هر اقدام مرتبط با منابع انسانی دانشگاه و پیگیری آن از واحدهای مختلف.

انجام بررسی های اداری و پرسنلی  واحدهای مختلف دانشگاه و ارائه پیشنهاد تامین جایگزینی و تغییر نیروها در واحدهای ذیربط.

همکاری با  سایر واحد ها در زمینه کار سنجی ارزیابی .

مشارکت در جلسات و کمیسیون­های مختلف و اظهارنظر و ارائه پیشنهادهای لازم.

مدیریت و راهبری امور اداری، پرسنلی و خدمات رفاهی در دانشگاه

مدیریت و نظارت بر تهیه، تدوین، بازنگری و اصلاح دستورالعمل‌ها و قوانین مورد نیاز و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اداری، رفاهی، پرسنلی و عمومی در دانشگاه

کنترل و تایید نهایی احکام صادره، گزارش کار ماهانه و سایر فرم ها و اسناد مرتبط با امور اداری، پرسنلی و رفاهی کارکنان

بررسی و تایید دستورالعمل ها، روش ها و رویه های مرتبط با امور اداری، رفاهی و پرسنلی، پیگیری تصویب، ابلاغ و اجرای آنها

برنامه ریزی تایید و تخصیص بهینه منابع انسانی و زمینه سازی افزایش سطح کارایی و اثر بخشی عملکرد ایشان

صدور احکام اداری، پرسنلی و امضاء و مبادله قراردادهای همکاری در چارچوب وظایف و اختیارات ارجاع شده

تصمیم سازی و ارایه گزارشات تحلیلی و مدیریتی به مقامات مافوق در چارچوب وظایف محوله

نظارت و ایجاد هماهنگی بین ادارات و بخش های تابعه

انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در حوزه وظایف سازمانی.
 

شرح وظایف مدیر امورفنی و پشتیبانی

کنترل و تصویب نقشه ها و طرح های عمرانی.

نظارت بر انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور وپیمانکاران به منظور اجرای پروژهای ساختمانی و تعمیراتی و طرح های عمرانی حسب مورد

 .نظارت عالیه بر حسن اجرای پروژهای ساختمانی و تعمیراتی و طرح های عمرانی.

 نظارت و رسیدگی برمشاوران و پیمانکاران و سایر موارد مالی طرح های عمرانی.

برنامه ریزی و تامین لوازم و مصالح مورد نیاز پروژهای ساختمانی و تعمیراتی و طرح های عمرانی.

نظارت برتحویل کلیه پروژهای ساختمانی وطرح ها و نقشه های ترسیم  شده توسط مشاورین و نگهداری و آرشیو نقشه ها واسناد مربوطه  .

نظارت برتحویل کلیه پروژهای ساختمانی بصورت موقت و قطعی از پیمانکاران  .

 نظارت بر پروژهای ساختمانی و تعمیراتی واجرای طرح های امانی مورد نیاز دانشگاه.

 تهیه نقشه و انجام محاسبات فنی برای طرح های امانی مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه.

 نظارت بر عملیات ساختمانی و تاسیساتی در واحدهای مختلف دانشگاه.

برنامه ریزی تعمیرات اساسی ودوره ای و پیشنهاد بودجه تعمیرات به ریاست وهیات رییسه دانشگاه و نظارت بر انجام تعمیرات اساسی در واحدهای دانشگاه و تایید اسناد تعمیرات اساسی  .

 نظارت برعملکرد واحدهای نگهداری و تعمیرات تاسیسات وساختمان دانشگاه .

نظارت و ایجاد هماهنگی بین گروههای فنی (پشتیبانی ،تاسیسات ، ساختمان ) دانشگاه

 پیشنهاد برگزاری مناقصات تعمیرونگهداری به ریاست وهیات رییسه برای نگهداری کلیه ابنیه دانشگاه.

اخذ گزارش تعمیرونگهداری از واحدها وارائه گزارش ها به ریاست وهیات رئیسه دانشگاه  

 نظارت بر تهیه شناسنامه کلیه ساختمان ها و فضاها اعم از سرپوشیده و روباز.

انجام وظایف مربوط به امور پدافند غیر عامل دانشگاه و شرکت در جلسات مربوط

انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق


دفعات مشاهده: 170 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر