شیوه نامه برگزاری امتحانات پایان نیمسال ۹۹-۹۸ (غیر حضوری:شفاهی/کتبی و تشریحی)

 | تاریخ ارسال: 1399/3/26 | 

با تشکر از همکاری ارزشمند استادان محترم و دانشجویان عزیز در برگزاری کلاس های نیمسال دوم ۹۹-۹۸ به صورت برخط که برای اغلب عزیزان تجربه ای جدید و متفاوت بود و با اعلام این نکته که با وجود نواقص و کاستی هایی در زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ، کلاسها با کیفیت آموزشی نسبتا مطلوبی به پایان رسید و به خصوص از نظر کمیت و نصاب جلسات تشکیل شده در نیمسال های دوم تجربه موفقی بود که در آینده باید از آن بهره جست.

اکنون با پایان آموزش نوبت به ارزشیابی دانشجویان و امتحانات پایان ترم رسیده است. ابتدا با تصمیم به تعویق حدودا ۳ هفته ای امتحانات امید بر این بود که با روند کاهشی و کنترل بیماری کرونا، امتحانات به صورت حضوری و کتبی که مطلوبترین روش است برگزار شود. متاسفانه شرایط آن طور که انتظار بود پیش نرفت و وزارت علوم دانشگاهها را در انتخاب روش برگزاری آزمون (حضوری/غیر حضوری- شفاهی/کتبی) مخیر نمود که با توجه به وضعیت و شرایط خود تصمیم گیری نمایند. تا کنون بیش از ۸۰ درصد دانشگاهها با توجه به ملاحظات بهداشتی و ایمنی روش امتحان مجازی را ترجیح داده اند.

دانشگاه علوم قضایی نیز با بررسی جوانب مختلف و به خصوص با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان ما از خوابگاه استفاده می کنند و حضور در محیط های خوابگاهی و سلف سرویس، احتمال ابتلای دانشجویان را به شدت افزایش می دهد، تصمیم به برگزاری امتحانات به روش غیر حضوری گرفت.

در این روش دو شیوه آزمون کتبی و شفاهی متصور است. بدیهی است آزمون کتبی به ویژه به شکل تستی با توجه به وجود احتمالات غیر قابل کنترل، ایمنی و اعتبار لازم را ندارد. آزمون شفاهی هم مشکلات خاص خود را دارد ولی در صورتی که صحیح برگزار شود روایی و اعتبار آن به مراتب بیشتر است. امروزه سرنوشت داوطلبان ورود به دوره های دکتری، وکالت، قضاوت و عضویت در هیئت علمی دانشگاهها، نهایتا به وسیله اختبار، مصاحبه و آزمون شفاهی تعیین می شود.

لذا تصمیم دانشگاه این است که امتحانات مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و نیز اغلب کلاسهای کارشناسی که تعداد دانشجوی آن کمتر از ۲۵ نفر است، به صورت شفاهی برگزار شود. این اندازه حدود ۷۰ % کلاس ها را در بر می گیرد. در ۳۰ % دیگر که همه مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته است، آزمون به شکل غیر حضوری، به صورت کتبی و تشریحی خواهد بود. اداره آموزش با بررسی آمار دانشجویان هر کلاس، بزودی کلاسهایی که آزمون آنها به صورت کتبی برگزار می شود را اعلام خواهد نمود.

به هر حال در برگزاری آزمون غیر حضوری اعم از شفاهی و کتبی رعایت ملاحظاتی ضروری است:

الف- نکات ضروری مربوط به آزمون شفاهی

۱- آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن کمتر از ۲۵ نفر است به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

۲- آزمون شفاهی مانند آزمون کتبی در وقت مقرر در برنامه امتحانی اعلام شده شروع خواهد شد.

۳- از هر دانشجو در مدت متوسط ۵ دقیقه (و حداکثر هر نفر ۱۰ دقیقه) آزمون بعمل می آید.

۴- به منظور رعایت عدالت، لازم است استادان مجموعه ای از سوالات هم وزن را از قبل آماده نموده و از طرح سوالات تکراری، حتی الامکان اجتناب نمایند.

۵- هر چند در آزمون شفاهی ، استادان وقتی را به تصحیح اوراق امتحانی اختصاص نمی دهند ولی برگزاری آزمون شفاهی با محوریت استاد بوده و ممکن است برای آزمون شفاهی ۲۵ دانشجو حدود ۳ ساعت وقت لازم باشد.

۶- مقتضی است استادان محترم با برنامه ریزی قبلی و با توجه به تاریخ امتحان خود، وقت موسعی را برای برگزاری آزمون شفاهی در نظر بگیرند و پیش بینی حضور در مکانی که دسترسی به اینترنت مناسب داشته باشند را بنمایند. دانشگاه آمادگی دارد که با هماهنگی قبلی، پذیرای استادانی باشد که مایلند آزمون شفاهی خود را از محل دانشگاه برگزار نمایند.

۷- سامانه برگزاری آزمون شفاهی همان سامانه برگزاری کلاسها( آنلاین نور) است و با همان نام کاربری و رمز عبور در اختیار استادان و دانشجویان می باشد.

۸- در آزمون شفاهی دانشجویان باید به صورت تصویری وارد کلاس شده و استاد با دیدن کارت شناسایی،هویت دانشجو را احراز می نماید.

۹- برای آزمون شفاهی، دانشجویان به صورت انفرادی یا گروههای حداکثر ۳ نفره وارد کلاس می شوند. نوبت و ساعت ورود هر دانشجو توسط اداره آموزش تعیین شده و جدول آن از قبل در اختیار دانشجویان و استاد قرار می گیرد. در تعیین نوبت، وضعیت دانشجویانی که دو امتحان متوالی دارند لحاظ خواهد شد.

۱۰- چنانچه در زمان پیش بینی شده، آزمون همه دانشجویان به اتمام نرسد یا دانشجویی به علت عدم اتصال یا قطع اینترنت موفق به دادن آزمون نشود، فقط یکبار دیگر پس از پایان امتحانات با هماهنگی اداره آموزش جلسه آزمون شفاهی مجددا برگزار خواهد شد. توصیه می شود دانشجویان با پیش بینی و برنامه ریزی قبلی در تاریخ اولیه امتحان در مکانی حضور داشته باشند که دسترسی به اینترنت مناسب باشد، زیرا تکرار امتحانات ممکن است با تداخل چند امتحان همراه شود. در صورتی که دانشجو در بار دوم نیز نتواند در امتحان شرکت کند درس او حذف خواهد شد.

۱۱- لازم است استادان امتیاز فعالیت کلاسی و پروژه های درسی هر دانشجو را در نمره نهایی آزمون شفاهی لحاظ نموده و در پایان، لیست دست نویس نمرات دانشجویان را با ذکر تاریخ و مشخصات خود امضا نموده و از طریق ایمیل یا واتساپ به اداره آموزش ارسال نمایند.

ب- نکات ضروری مربوط به آزمون کتبی:

۱-آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن بیش از ۲۵ نفر است به صورت کتبی برگزار خواهد شد.

۲-آزمون کتبی در روز و ساعت مقرر در برنامه امتحانی انجام می شود.

۳-آزمون کتبی صرفا به صورت تشریحی خواهد بود.

۴-به منظور امنیت بیشتر آزمون، استادان برای هر آزمون ۲ تا ۳ مدل سوال طراحی کرده و در اختیار آموزش قرار خواهند داد توزیع سوالات بر اساس شماره دانشجویی صورت می گیرد مثلا شماره های زوج به گروه سوالات (الف) و شماره های فرد به گروه سوالات (ب) پاسخ خواهند داد.

۵-سوالات در ابتدای آزمون به وسیله اداره آموزش از طریق سامانه نور یا پیام رسان در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و دانشجویان حداکثر ۶۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات فرصت خواهند داشت.مدت زمان هر آزمون کتبی در بالای برگه سوالات درج می شود.

۶-با توجه به دسترسی دانشجویان به منابع درسی (قوانین، جزوه و کتاب)، استادان محترم سوالات خود را بر مبنای آزمون «کتاب باز» طراحی می نمایند. بنابر این لازم است از طرح سوالات حفظی که پاسخ آن به سادگی از منابع قابل استفاده است اجتناب نمایند و برای هر درس بین دو تا ۴ سوال که علاوه بر حافظه، قدرت استنباط دانشجو را نیز ارزیابی نماید مطرح نمایند. طبیعی است طرح مسائل پیچیده که تصور صورت مسئله وقت قابل توجهی به خود اختصاص می دهد در آزمونی که مدت پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه است مناسب بنظر نمی رسد.

۷-در آزمون کتبی لازم است دانشجویان:

- برگه های سفید و لوازم التحریر به اندازه کافی در اختیار داشته باشند.

- مکان آرامی را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرند.

- پاسخ ها را ظرف مدت ۱۰ دقیقه پس از امتحان در برگه های سفید با خط خوانای خود درج و ذیل هر برگه را امضاء نموده و تصویر آن را در قالب یک فایل تصویری یا pdf به شماره ای که اعلام می شود ارسال نمایند.

- برای ارسال تصاویر با کیفیت، روشن و خوانا توصیه می شود دانشجویان از برنامه های اسکن نظیر cam scanner و tiny scanner و نظایر آن استفاده نمایند.

- برگه های کاغذی پاسخ نامه را تا پایان نیمسال بعد نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت لزوم آن را در اختیار آموزش قرار دهند.

۸-عدم دریافت تصویر پاسخنامه کتبی ظرف مهلت تعیین شده (حداکثر ۷۰ دقیقه پس از شروع آزمون) به منزله غیبت دانشجو در امتحان خواهد بود.امتحان کتبی هر درس فقط در یک نوبت برگزار خواهد شد.

در پایان از استادان عزیز و دانشجویان گرامی درخواست می شود به اطلاعیه های اداره آموزش دانشگاه در خصوص جزئیات برگزاری امتحان دقت کافی را مبذول نمایند.

این شیوه نامه در جلسه مورخ ۹۹/۳/۲۵ شورای آموزشی به تصویب رسید.


دفعات مشاهده: 511 بار   |   دفعات چاپ: 118 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

قابل توجه اساتید محترم

 | تاریخ ارسال: 1398/9/19 | 

با توجه به نزدیک شدن به پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ توجه استادان محترم را به نکات ذیل جلب می نماید:

۱- با توجه به مصوبات شورای آموزشی در خصوص حداقل تعداد جلسات درنیمسال اول و تأکید ریاست محترم دانشگاه بر ضرورت تشکیل کلاس ها تا روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ لازم است استاد محترم تا تاریخ مذکور نسبت به تشکیل کلاس ها و انجام جدی حضور و غیاب اقدام نمایند.

۲- با توجه به درخواست برخی از دانشجویان برای برگزاری کلاس فوق العاده و تعطیل کردن هفته پایانی، لازم است استادان محترم تأکید و تصریح نمایند که در هفته پایانی کلاس را تشکیل داده و حضور غیاب خواهند نمود.

۳- پس از پایان کلاسها لیست های حضور غیاب و فرم تکمیل شده عناوین موضوعات تدریس شده کلاسها در طول نیمسال به آموزش دانشگاه تحویل گردد .

۴- سؤالات امتحانی حداکثر تا ۳ روز قبل از تاریخ امتحان بصورت خوانا یا تایپ شده تحویل امور امتحانات گردد.

۵- مطابق نظر ریاست محترم دانشگاه در ادامه همکاری استادان محترم مدعو و تبدیل وضعیت و ترفیع اعضای محترم هیئت علمی، رعایت مفاد این اطلاعیه لحاظ خواهد شد .

اداره آموزش دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری


دفعات مشاهده: 1092 بار   |   دفعات چاپ: 156 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﺟﺮایی تخصیص ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

 | تاریخ ارسال: 1398/5/1 | 

مقدمه

این دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺑه اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده ۴ آیین ﻧﺎﻣﻪ ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ مصوب ۱۳۹۰/۶/۲۷ در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﻗﻀﺎیی و ﺧﺪﻣﺎت اداری تصویب می شود.

ماده ۱- تعاریف

دانشگاه: منظور از «دانشگاه» در این دستورالعمل، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری می‏باشد.

عضو هیأت علمی: منظور، عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه اعم از رسمی و یا پیمانی می باشد.

معاونت پژوهشی: عبارت است از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه.

کارگروه پژوهانه: کارگروه پژوهانه به ریاست معاون پژوهشی دانشگاه و عضویت مدیر یا نمایندگان گروه های آموزشی تشکیل می شود و وظیفه تخصیص پژوهانه را براساس بررسی فعالیت‏های پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه به عهده دارد.

هسته های پژوهشی: منظور، هسته پژوهشی دانشجویی است که با هدف انجام فعالیت های پژوهشی تحت نظارت استاد راهنما و مدیر گروه فعالیت می نماید.

پژوهانه: مبلغی است که به موجب این دستورالعمل و بر اساس امتیازهای پژوهشی اعضای هیأت علمی و اعتبارات پژوهشی دانشگاه سالانه در اختیار عضو هیأت علمی قرار می گیرد.

ﻣﺎده ۲- ﻧﺤﻮه ﺗﺨﺼﯿﺺ ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ

۲-۱. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه در این آیین ﻧﺎﻣﻪ، ﻫﺮ ﺳﺎل ﺣﺪاﮐﺜﺮ %۲۵ از اﻋﺘﺒﺎرات ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺮ اﺳﺎس امتیازاتی که برمبنای ﻣﺎده ۳ این دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ محاسبه می شود ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ در اﺧﺘﯿﺎر اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿـﯽ داﻧﺸـﮕﺎه ﻗـﺮار ﻣـﯽﮔﯿـﺮد. ﻣﻌﺎوﻧـﺖ پژوهشی ﺑـﺮ اﺳـﺎس اﻣﺘﯿﺎزات ﮐﺴﺐ ﺷﺪه ﻫﺮ ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ، ﻣﯿﺰان اﻋﺘﺒﺎر ﺗﺨﺼﯿﺺ یاﻓﺘـﻪ ﺑـﻪ وی را در ﻫـﺮ ﺳـﺎل ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﭘﺲ از ﺗأیید رﺋﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه، ﺑﻪ داﻧﺸﮑﺪه و اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه اﺑﻼغ ﻣﯽ ﻧﻤﺎید.

۲-۲. تخصیص هرگونه پژوهانه ﻣﻨﻮط به انطباق پژوهش‏های انجام گرفته با نیازهای دانشگاه است و ﺑﺎ رﻋﺎیت ﻣﻘﺮرات ﺟﺎری اداری و ﻣﺎﻟﯽ داﻧﺸـﮕﺎه و رﻋﺎیـﺖ این دﺳـﺘﻮراﻟﻌﻤل و ﺗﺄیید رﺋﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.

۲-۳. ﺑﺎﻗﯿﻤﺎﻧﺪه اﻋﺘﺒﺎر ویژه اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ در ﻫﺮ ﺳﺎل ﺑﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺷﻮرای ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه و ﺗﺼﻮیب رﺋﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﻪ ﺳـﺎل ﺑﻌﺪ (ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ۳ ﺳﺎل) ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺗﺨﺼﯿﺺ اﻋﺘﺒﺎر ﺟﺪید ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﺗﺴﻮیه ﺣﺴﺎب اﻋﺘﺒﺎر ﻗﺒﻠﯽ اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﻫﺰینه ﮐﺮد اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ را ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ از ﺳﻪ ﺳﺎل ﻣﺎﻗﺒﻞ از اﻋﺘﺒﺎر آﻧﻬﺎ ﮐﺴﺮ ﮐﻨﺪ.

۲-۴. ﻣﯿﺰان ریاﻟﯽ اﻋﺘﺒﺎر ویژه ﺳﺎﻟﯿﺎﻧﻪ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ از ﻃﺮیق ﺣﺎﺻﻞ ﺿﺮب اﻣﺘﯿﺎز ﮐﺴـﺐ ﺷـﺪه در یـﮏ ﻋـﺪد ﺛﺎﺑـﺖ ﺑـﺎ ﺳـﻘﻒ ﻣﻌـﯿﻦ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻣﯿﺰان ﻋﺪد ﺛﺎﺑﺖ و ﺳﻘﻒ ﭘﺮداﺧﺘﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺑﻮدﺟﮥ ﺳﺎﻻﻧﻪ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺮای ﻫـﺮ ﺳـﺎل، ﺑـﻪ ﭘﯿﺸـﻨﻬﺎد ﺷـﻮرای ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﺗﺄیید ﻫﯿﺄت رﺋﯿﺴﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮد.

۲-۵. ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺣﺴﻦ اﺳﺘﻔﺎده از اﻋﺘﺒﺎر ﭘﮋوﻫﺸﯽ و اﻧﺠﺎم ﺗﻌﻬﺪات اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺸﻤﻮل این دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ، ﺑـه ﻋﻬـﺪه ﻣﻌـﺎون ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه اﺳﺖ.

ماده ۳- تخصیص امتیاز

نحوه تخصیص امتیاز به فعالیت های پژوهش و فناوری بر اساس جدول زیر خواهد بود:
ردیف فعالیت های پژوهش و فناوری حداکثر امتیاز در واحد کار حداکثر امتیاز در هر موضوع (برای هر سال)
۱ مقاله JCR-Q۱ ۷
۲ مقاله JCR-Q۲ ۶
۳ مقاله JCR-Q۳ ۵
۴ مقاله JCR-Q۴ ۴
۵ مقاله WOS
مقاله Scopus
مقاله دارای نمایه تخصصی تائید شده
مقاله مصوب کارگروه اعتبار سنجی دانشگاه
۵
۶ مقاله علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارتین ۷
۷ مقاله علمی ترویجی ۳
۸ مداخل چاپ شده در دانشنامه ها، دائره المعارف ها و فرهنگ ها ۲
۹ مقاله کامل در مجموعه مقاله¬های همایش علمی بین المللی (سخنرانی) ۱/۵
۱۰ چکیده مقاله در مجموعه مقاله¬های همایش های علمی بین-المللی. ۷۵% ۴
۱۱ مقاله کامل در مجموعه مقاله های همایش های علمی ملی (سخنرانی) ۱
۱۲ چکیده مقاله در همایش های علمی ملی ۵% ۱
۱۳ مقاله صد در صد مستخرج از رساله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی. ۲ ۵
۱۴ گزارش های علمی طرح های پژوهش و فناوری برون دانشگاهی ۱۴
۱۵ تالیف یا تصنیف کتاب (با در نظر گرفتن نوع و اعتبار انتشارات) ۱۴ ۱۴
۱۶ ترجمه کتاب (با در نظر گرفتن نوع و اعتبار انتشارات) ۷ ۷
۱۷ تجدید چاپ کتاب (با در نظر گرفتن نوع و اعتبار انتشارات) ۳
۱۸ بررسی و نقد و ویرایش علمی کتاب ۲
۱۹ چاپ مقاله در دو فصلنامه ­های رویه قضایی دانشگاه ۳
۲۰ تجدید چاپ کتاب با ویرایش جدید ۵
دریافت جوایز یا نشان های علمی- پژوهشی
۲۱ کسب رتبه دریافت جایزه یا نشان در جشنواره‏ های علمی معتبر بین‏ المللی یا داخل کشور مورد تایید کارگروه پژوهانه و سایر جشنواره‏ های معتبر بین ‏المللی ۶ ضریب ۱.۵ اضافه برای جشنواره ‏های بین المللی
 طرح های پژوهشی خاتمه یافته برون دانشگاهی (از طریق دانشگاه)    
۲۲ جذب اعتبار برای دانشگاه جهت طرح برون دانشگاهی به ازای هر ۲۰ میلیون ریال ۱ امتیاز
۲۳ طرح های ملی و بین المللی ۱۵
طرح های پژوهشی خاتمه یافته درون دانشگاهی
۲۴ گزارش علمی طرح درون دانشگاهی ۵
 اعتبار ویژه اهدایی معاون پژوهشی دانشگاه
۲۵ عضو هیأت علمی تازه استخدام شده (دو سال اول استخدام) ۱۵
۲۶ پژوهشگر برتر کشوری ۴
۲۷ پژوهشگر برتر دانشگاه ۲
۲۸ پژوهشگر پیشکسوت دانشگاه ۲
۲۹ مدیر پژوهشی برتر دانشگاه ۲
۳۰ سرپرستی دانشجویان در مسابقات علمی بین المللی
(به شرط احراز جایزه)
۲
 راهنمایی و مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد/ دکتری تخصصی/ سطح ۴ حوزه
۳۱ راهنمایی پایان نامه کارشناسی ارشد ۲ سقف مجموع دو مورد ۱۲
۳۲ مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد ۱
۳۳ راهنمایی رساله دکتری تخصصی ۵ سقف مجموع دو مورد ۱۲
۳۴ مشاوره رساله دکتری تخصصی ۲
کرسی های نظریه پردازی
۳۵ ارائه نظریه جدید با تایید مراجع ذی ربط داخلی یا احراز کرسی نظریه پردازی با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۰ ۱
۳۶ ارائه کرسی ترویجی با تایید مراجع ذی ربط دانشگاه ۴ ۱

۳-۱. ﺣﺪاﻗﻞ اﻣﺘﯿﺎز دریﺎﻓﺖ پژوهانه، ۱۰ اﺳﺖ.

۳-۲. ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ اﻣﺘﯿﺎز اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮای اوﻟﯿﻦ ﺑﺎر ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺠﻤﻮع اﻣﺘﯿﺎزات دو ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ و ﺑﺮای ﺳﺎل ﻫﺎی ﺑﻌﺪ ﻣﺠﻤﻮع اﻣﺘﯿﺎزات ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

۳-۳. به ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯽ ﻣﺸﻤﻮل اعضای هیئت علمی انتقالی حداکثر تا یکسال قبل از حکم انتقال، امتیاز تعلق میگیرد و ذکر نام دانشگاه در آثار در چارچوب زمانی اشاره شده الزامی نمیباشد.

۳-۴. ﻫﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻓﻘﻂ یﮏ ﺑﺎر ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.

۳-۵. صرفاً به دو مقاله ارائه شده در هر همایش امتیاز تعلق می گیرد.

۳-۶. در راستای توجه ویژه به توسعه و ارتقای پژوهش به میزان مندرج در زیر به اعتبار پژوهانه واجدین شرایط اضافه خواهد شد. پس از کسب این عناوین در هر سال افزایش مورد نظر در اعتبار پژوهانه همان سال لحاظ خواهد شد:

۱-استاد نمونه کشوری معادل ۷۰ درصد اعتبار پژوهانه

۲-پژوهشگر برتر کشوری معادل ۶۰ درصد اعتبار پژوهانه

۳-رتبه اول تا سوم جشنواره فارابی به ترتیب معادل ۵۰ تا ۳۰ درصد اعتبار پژوهانه

۴-یک درصد دانشمندان پر استناد در WOS معادل ۲۵ درصد اعتبار پژوهانه

۵-پژوهشگران منتخب هفته پژوهش دانشگاه معادل ۲۰ درصد اعتبار پژوهانه

۶-کسب بالاترین h-index در گروه معادل ۱۵ درصد اعتبار پژوهانه

ماده ۴- ﻧﺤﻮه ﺗﻮزیع اﻣﺘﯿﺎزات

در ﻣﻮاردی ﮐﻪ اﻓﺮاد ﺳﻬﻢ ﺧﻮد را در ﭘﺪید آوردن اﺛﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﺮده ﺑﺎﺷﻨﺪ، مجموع اﻣﺘﯿﺎزها به همان نسبت ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ‏ﺷﻮد، در ﻏﯿﺮ این ﺻﻮرت، اﻣﺘﯿﺎزات ﮐﺴﺐ ﺷﺪه ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪول زیر ﺗﻮزیع ﻣﯽشود:

تعداد همکاران سهم هر یک از همکاران از امتیاز مربوط
نفر اول هر یک از بقیه همکاران
۱ ۱۰۰%
۲ ۸۵% ۵۰%
۳ ۷۵% ۴۵%
۴ ۷۰% ۴۰%
۵ ۶۰% ۳۵%
۶ و بیشتر ۵۰% کمتر از ۳۵ % و در مجموع ۱۵۰%

ماده ۵- روش درﺧﻮاﺳﺖ ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ زﻣﺎن ﺑﻨﺪی

۵-۱. اعضای هیات علمی دانشگاه در طول آذر ماه هر سال درخواست خود را بر روی کاربرگ مخصوص به معاونت پژوهشی ارائه می کنند.

۵-۲. مدارک ارسالی اعضای هیات علمی متقاضی تا پانزدهم دی ماه توسط کارگروه پژوهانه بررسی و امتیاز آن طبق ماده ۳ این دستورالعمل محاسبه می شود.

۵-۳. کارگروه پژوهانه، اﻣﺘﯿﺎز ﻧﻬﺎیی و ﻣﺒﻠﻎ ریـﺎﻟﯽ ﻫـﺮ ﻋﻀـﻮ ﻫﯿـﺄت ﻋﻠﻤـﯽ را تعیین و ﭘﺲ از ﺗﺄیید رﺋﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﻪ آنان اﻋﻼم می کند.

۵-۴. ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺎ دﻫﻢ ﺑﻬﻤﻦ، اقدام لازم را ﺟﻬﺖ ﭘﺮداﺧـﺖ اﻋﺘﺒـﺎر ﺗﺨﺼﯿﺺ یﺎﻓﺘﻪ به عضو هیات علمی انجام خواهد داد.

ﻣﺎده ۶- ﻣﻮارد اﺳﺘﻔﺎده ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ

ﻫﺰینه ﮐﺮد ﭘﮋوﻫﺎﻧﻪ منحصر به موارد زیر است:

۶-۱. کمک به انجام طرح های پژوهشی که منجر به تولید مقاله علمی می شود.

۶-۲. ﺧﺮید اقلام ﻣﺼﺮﻓﻰ و غیر مصرفی ﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﻰ.

ﺗﺒﺼﺮه: اقلام ﻏﯿﺮﻣﺼﺮﻓﯽ ﺧﺮیداری ﺷﺪه، ﺟﺰو اﻣﻮال داﻧﺸﮕﺎه اﺳﺖ و به صورت اﻣﺎﻧﯽ در اﺧﺘﯿﺎر ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.

۶-۳. ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﻋﻀﻮیت در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﯽ، ﻫﺰیﻨﻪ ﺷﺮﮐﺖ در ﻫﻤﺎیش ﻫﺎ، ﮐﺎرﮔﺎه ﻫﺎی آﻣﻮزﺷـﯽ و ﻧﻤﺎیشـﮕﺎهﻫـﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ و ﺳﺎیر ﺳﻔﺮﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت

اﻟﻒ- ﺣﻖ ﻋﻀﻮیت ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﻨﺪ در اﻧﺠﻤﻦﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ و ﺑﯿﻦ‏اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻋﻀﻮ ﺷﻮﻧﺪ، ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮداﺧﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ب- اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اراﺋﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ در ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲﻫﺎ، ﻫﻤﺎیشﻫﺎ، ﺳﻤﯿﻨﺎرﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ ﺧﺎرﺟﯽ یا داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﭘـﺲ از ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﻣﺄﻣﻮریت مطابق شیوه نامه اجرایی سفرهای علمی اعضای هیات علمی در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﻰ ﻣﺰﺑﻮر، ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

ج- ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﺻﻮرت ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮز از ﻫﯿﺄت ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺳﻔﺮﻫﺎی ﺧﺎرﺟﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن دوﻟﺖ و ﻫﯿـﺄت رﺋﯿﺴـﻪ داﻧﺸـﮕﺎه، از اﻣﺘﯿـﺎز ﺷﺮﮐﺖ در دوره ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ یا ﮐﺎرﮔﺎه ﻫﺎی ﺧﺎرج ازﮐﺸﻮر برخوردار گردند.

د- ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ از ﻓﺮﺻﺖ ﺷﺮﮐﺖ در ﮐﺎرﮔﺎه ﻫﺎ یا دوره ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﺗﺎیید ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﻰ داﻧﺸﮕﺎه برخوردار گردند.

تبصره: ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰینه ﻫﺎ به شرط ارائه گزارش مکتوب و اسناد هزینه امکان پذیر است.

۶-۴. ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰینه ﺧﺮید کتاب، ﻧﺸﺮیه، ﻧﺮم اﻓﺰار، ﻫﺰینه ﻋﻀﻮیت در ﭘﺎیگاه اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ داده ﻫﺎ و ﻫﺰینه ﭼﺎپ ﻣﻘـﺎله در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻت و ﻧﺸﺮیات ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻣﻮرد ﺗﺄیید وزارت ﻋﻠﻮم ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری

اﻟﻒ- ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰینه ﺧﺮید کتاب و نشریه ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﻧﺮم اﻓﺰار ﭘﺲ از ﺗﺄیید ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه و اراﺋﻪ اﺳﻨﺎد ﻫﺰینه میسر است.

ب- ﺣﻖ ﻋﻀﻮیت ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‏ﺧﻮاﻫﻨﺪ در ﭘﺎیگاه ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ داده ﻫﺎ و یا وب ﺳﺎیﺖ ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ، ﻏﯿﺮ از آﻧﭽـﻪ ﮐـﻪ داﻧﺸـﮕﺎه در آﻧﻬﺎ ﻋﻀﻮیت دارد ﻋﻀﻮ ﺷـﻮﻧﺪ، ﭘﺲ از اراﺋﻪ ﭘﺬیرش یا رﺳﯿﺪ اﻣﮑﺎن ﭘﺬیر اﺳﺖ.

۶-۵. ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ اﻟﺘﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﻫﺴﺘﻪ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﻰ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻫﻤﮑﺎری داﺷﺘﻪ اﻧﺪ و ﻫﺰینه ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑـﻪ ﺷﺮﮐﺖ آن ﻫﺎ در ﻫﻤﺎیش ﻫﺎی داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ.

ماده ۷- ﺿﻮاﺑﻂ ﭘﺮداﺧﺖ

۷-۱. اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه، واریز ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از ﭘﺮداﺧﺖ را ﺑﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﯽاعلام ﻣﯽ ﻧﻤﺎید.

۷-۲. ارائه ﻓﺎﮐﺘﻮر و ﻗﺒﺾ اﻧﺒﺎر، ﺑﺮای ﺗﺴﻮیه ﺣﺴﺎب ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﺮید ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻏﯿﺮ ﻣﺼﺮﻓﯽ از حقوق محاسبه می شود، اﻟﺰاﻣﯽ است.

۷-۳. پرداخت پژوهانه به عضو هیات علمی، منوط به تسویه پژوهانه سال قبل است.

۷-۴. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ از ﻧﻈﺮ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺮ یک از اﻗﻼم ﻫﺰیﻨﻪ ﮐﺮد ﻣﻐﺎیر ﺑﺎ ﺿـواﺑﻂ و ﻣﻘـﺮرات ﭘﮋوﻫﺸـﯽ و ﻣﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺸﺨﯿﺺ داده شود، در ﺗﺴﻮیه ﺣﺴﺎب پژوهانه ﭘﺮداﺧﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻮرد ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و از ﺣﻘﻮق وی کسر خواهد شد.

این دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮ ۷ ﻣﺎده و یک ﺗﺒﺼﺮه در تاریخ۱۳۹۸/۳/۲۵ به تصویب ﺷﻮرای ﭘﮋوﻫﺸـﯽ و در تاریخ ۱۳۹۸/۴/۱۰ به تأیید هیأت رییسه داﻧﺸﮕﺎه رسیده و از تاریخ تصویب لازم الاجرا می باشد.


دفعات مشاهده: 988 بار   |   دفعات چاپ: 195 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

روز جهانی فشار خون

 | تاریخ ارسال: 1398/2/23 | 

با توجه به اینکه روز ۱۷ می مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است لذا؛ پزشک محترم این مرکز (جناب آقای دکتر تشکریان)، آمادگی خود را جهت معاینه مراجعین محترم در روز سه شنبه ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت ۱۵-۱۳ اعلام می دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به کانال اطلاع رسانی معاونت دانشجویی در نرم افزار ایتا به آدرس eitaa.com/daneshjooeii مراجعه فرمایید.

معاونت دانشجویی
مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی


دفعات مشاهده: 905 بار   |   دفعات چاپ: 205 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

روز معلم بر معلمان و استادان بزرگوار مبارک

 | تاریخ ارسال: 1398/2/11 | 

دفعات مشاهده: 1368 بار   |   دفعات چاپ: 326 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر