دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری - قالب جدید- وظایف و اختیارات رئیس
وظایف و اختیارت رئیس

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1403/8/27 | 
 
  1. تمهید امکانات ضروری برای تحقق اهداف "دانشگاه"
  2. مسؤلیت در قبال کلیه امور "دانشگاه" و حسن اجرای مقررات و مصوبات هیأت امنا و شورای "دانشگاه" در حدود مقررات مصوب و آیین نامه ها و بخشنامه های صادر شده توسط رییس قوه قضاییه و "وزارت" و ابلاغ آن به واحد های ذیربط حسب مورد و نمایندگی حقوقی "دانشگاه" نزد مراجع ذیصلاح.
  3. تهیه و پیشنهاد برنامه های راهبردی، سیاستها، اهداف و خط مشی ها برای طرح در هیأت امنا
  4. تعیین خط مشی اجرایی "دانشگاه" بر اساس برنامه های راهبردی مصوب هیأت امنا، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و توسعه مدیریت و منابع "دانشگاه" در چارچوب برنامه های راهبردی تعیین شده.
  5. نظارت دقیق و مستمر بر حسن اجرای امور تربیتی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، استخدام، انتصاب، مأموریت، اخراج، ترفیع وارتقا ی اعضای هیأت علمی ، توسعه مدیریت و منابع ، استخدام ، جذب، انتصاب، مأموریت، ارتقاء و اخراج کارکنان طبق ضوابط و مقررات مربوط و کلیه ارتباطات داخلی و بین المللی "دانشگاه" با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و هماهنگ نمودن فعالیت های واحدهای مختلف "دانشگاه" و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و پیگیری اشکالات و تخلفات احتمالی و ارجاع آنها به مقامات ذیصلاح.
  6. استیفای منافع و حقوق "دانشگاه" در مراجع قانونی ( اعم از قضایی، اجرایی، اداری و ...) به نمایندگی از دانشگاه.
  7. تهیه آیین نامه های مالی-معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی، نمودار سازمانی و تشکیلات "دانشگاه" و همچنین تغییر و اصلاح در چارچوب ضوابط و مقررات قوه قضاییه و پیشنهاد آنها به هیأت امنا برای طی مراحل قانونی.
  8. تهیه بودجه تفصیلی سالانه "دانشگاه" با رعایت مفاد آیین نامه مالی و معاملاتی و ارائه به هیأت امنا و همچنین نظارت بر نحوه هزینه نمودن بودجه تخصصی به "دانشگاه".
  9. امضای قراردادها، اسناد تعهد آور، اسناد مالی، اداری و مکاتبات "دانشگاه" در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب و مسؤلیت امور مالی "دانشگاه" طبق قوانین، آیین نامه های مالی و معاملاتی، اداری و مقررات و مصوبات ابلاغی، پاسخگویی به هیأت امنا در قبال گزارش های حسابرسی، پیگیری و رفع مشکلات و مسائل مطروحه در گزارش حسابرسی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به هیأت امنا.
  10. ارائه گزارش عملکرد سالانه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اجرایی، مالی و محاسباتی سالانه "دانشگاه" به هیأت امنا و "وزارت".
  11. نصب و عزل اعضای هیأت رییسه، اعضای حقیق شوراهای "دانشگاه"، رؤسای دانشکده ها، پژوهشکده ها، آموزشکده ها، مؤسسات و واحدهای وابسته و مدیران گروه های آموزشی و پژوهشی و مدیران ستادی "دانشگاه".
  12. ارائه پیشنهاد تأسیس، توسعه، انحلال و ادغام واحدها با هماهنگی شورای "دانشگاه" به هیأت امنای "دانشگاه"
  13. ارائه پیشنهاد همکاریهای علمی با سایر دانشگاهها و مؤسسات آموزشی یا پژوهشی داخلی و خارجی به شورای "دانشگاه" برابر ضوابط و مقررات مربوط.
  14. ایجاد شورای مشورتی متشکل از پنج تن از اعضای هیأت علمی شاخص و برجسته در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی ترجیحاً با مرتبه علمی بالاتر از استادیار.
  15. نظارت بر امور انضباطی "دانشگاه" (هیأت علمی- دانشجویی-کارمندان) در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط.

 
 
نشانی مطلب در وبگاه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری - قالب جدید:
http://ujsas.ac.ir/find-19.557.1702.fa.html
برگشت به اصل مطلب