پورتال دانشجویان- اخبار
مقررات عمومی اسکان در اقامتگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۲۵ | 

توجه: به دانشجویان توصیه می‌شود این مقررات را به دقت مطالعه و سپس امضاء نمایند؛ زیرا عدم رعایت این مقررات موجب مسئولیت حقوقی خواهد شد.

دانشجوی گرامی:

اقامتگاه دانشجویی منزل اصلی دانشجو در دوران تحصیل است که بیشترین ایام زندگی خود را در آن می‌گذراند و زندگی جمعی همراه با غیر خانواده و اقوام را در آن تجربه می‌کند. رشد و تعالی معنوی در چنین محیطی مستلزم مسئولیت‌پذیری و رعایت بهداشت و امنیت است که در آموزه‌های دینی نیز بر آنها تأکید شده است. در اقامتگاه دانشجویی بدلیل حضور دانشجویان عزیز و رسالت خطیر آنان؛ برقراری امنیت و جو سرشار از آرامش و اعتماد از اهمیت مضاعفی برخوردار است. لذا ضمن تأکید بر اهمیت حفظ سلامت این محیط برای تأمین حقوق و کرامت دانشجویان؛ از جوانان عزیز دانشجو و آینده سازان دستگاه قضایی انتظار می‌رود ضمن رعایت قوانین و مقررات زیر و پرهیز از هرگونه تخلف؛ نسبت به حفظ محیط سالم اقامتگاه کوشش نمایند.

۱ـ اقامتگاه قسمتی از دانشگاه محسوب می‌شود که دانشجو هنگام ورود به آن باید کارت دانشجویی خود را همراه داشته و در صورت لزوم به نگهبان ورودی ارائه نماید.

۲ـ زمان مجاز تردد دانشجویان به اقامتگاه از ساعت ۶ تا ساعت ۲۳ است. از ورود و خروج دانشجویان در غیر از ساعت اعلامی ممانعت بعمل می‌آید.

۳ـ دانشجو حق واگذاری یا جابجایی محل اقامت خود را به دیگری ندارد ولی در صورت لزوم تغییر محل اقامت دانشجو با اجازه کتبی اداره امور خوابگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

۴ـ جابجایی و انتقال دانشجویان ساکن در اقامتگاه از محل اقامت به اتاق یا خوابگاه دیگر، بنا بر تشخیص معاونت دانشجویی امکان‌پذیر خواهد بود .

۵ـ رعایت سکوت عمومی جهت آرامش ساکنین اقامتگاه ضروری است. صحبت کردن با صدای بلند، بلند کردن صدای وسایل صوتی و تصویری در اتاق‌ها و قسمت‌های عمومی اقامتگاه ممنوع است.

۶ـ دانشجویان موظفند ساعت ۲۳ چراغ اتاق خود را برای استراحت ساکنان اقامتگاه خاموش نمایند.

۷ـ هر دانشجو موظف به حفظ اموال شخصی خود بوده و مدیریت خوابگاه در این رابطه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

۸ـ تهیه وسایل خواب (تشک، بالش، پتو ، ملحفه و... ) به عهده دانشجو می‌باشد.

۹ـ دانشجویان باید در حد متعارف نسبت به آوردن لوازم شخصی مانند ظروف، البسه، کتاب و... به اقامتگاه اقدام نمایند؛ آوردن لوازم اضافی توسط دانشجو به اقامتگاه ممنوع است.

۱۰ـ دانشجویان موظفند در هنگام تخلیه اقامتگاه در پایان سال تحصیلی یا در صورت فراغت از تحصیل، انصراف یا اخراج؛ کلیه لوازم خود را از اقامتگاه خارج نمایند. در غیر اینصورت باقی گذاشتن هر گونه اموالی به منزله اِعراض تلقی شده و بنا بر صلاحدید معاونت دانشجویی نسبت به موضوع تعیین تکلیف می‌گردد.

۱۱ـ اقامتگاه از پذیرش میهمان معذور است؛ مگر در موارد کاملاً استثنایی و صرفاً در مورد بستگان نزدیک (فقط پدر یا برادر)، چنانچه بستگان درجه یک دانشجو به عنوان میهمان مراجعه نمایند اقامت شبانه میهمان منوط به موافقت سایر اشخاص مقیم اتاق و کسب مجوز قبلی از اداره امور دانشجویان نهایتاً برای دو/۲ شب و حداکثر یک میهمان میسر می‌باشد.

۱۲ـ دانشجویان حق طبخ غذا، نگهداری و استفاده از اشیاء و لوازم عمومی خوابگاه مانند یخچال در اتاق مسکونی خود را ندارند.

۱۳ـ دانشجویان موظف به استفاده صحیح و متعارف از فضای یخچالها و سایر ملزومات خوابگاهی می‌باشند.

۱۴ـ دانشجویان موظف به نظافت محل سکونت خود (اتاقها) و حفظ بهداشت و پاکیزگی اماکن عمومی اقامتگاه می‌باشند و لازم است برای انجام منظم این امر، توسط مدیریت اتاق؛ نظافت اتاق را به طور عادلانه بین خود تقسیم نمایند.

۱۵ـ دانشجویان موظفند پس از استحمام نسبت به بیرون بردن وسایل شخصی خود مانند صابون، شامپو و ... و نظافت حمام اقدام نمایند.

۱۶ـ دانشجویان موظفند هنگام خروج از اقامتگاه وسایل برقی اتاق خود را خاموش نمایند.

۱۷ـ در صورتی که در امور تاسیساتی اتاقهای مسکونی اقامتگاه و اماکن عمومی ساختمان نظیر حمام، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه مشکلاتی در خصوص انشعابات آب، برق و گاز و... خللی پیش آید و نیاز به تعمیر یا تعویض و جابجائی داشته باشند، دانشجویان ساکن موظفند با قید فوریت مراتب را کتباً به مسئول اقامتگاه اطلاع دهند تا بررسی و اقدامات لازم به عمل آید. مسئولیت عدم اطلاع موارد فوق و یا دخالت مستقیم در اینگونه امور که موجب بروز ضایعات احتمالی جانی و مالی بشود به عهده دانشجویان آن محل می‌باشد.

۱۸ـ ورود دانشجو و میهمان با ظاهر و پوشش نامناسب به درون اقامتگاه ممنوع است.

۱۹ـ رعایت کامل شئونات اسلامی برای ساکنین اقامتگاه الزامی است. همچنین استفاده از پوشش نامناسب در اتاق یا ظاهر شدن با پوشش نامناسب در راهروها و یا در محیط‌های عمومی اقامتگاه ممنوع است.

۲۰ـ دانشجویان موظفند لباسهای زیر خود را به دور از انظار عمومی نگهداری و خشک نمایند. رها کردن جوراب و البسه نَشُسته که موجب بوی نامطبوع در اتاق می‌شود به هیچ وجه پذیرفته نیست.

۲۱ـ رعایت حقوق ساکنین اماکن مسکونی مجاور و یا مشرف بر اقامتگاههای دانشجویی الزامی است.

۲۲ـ. در صورت ورود خسارت به اموال دانشگاه مسئولیت آن بر عهده عامل ورود خسارت بوده و بر طبق مقررات نسبت به موضوع اقدام خواهد شد.

۲۳ـ رعایت موارد مندرج در این دستورالعمل برای کلیه ساکنین اقامتگاهها الزامی است و مسئول اقامتگاه موظف است موارد خلاف را جهت رسیدگی و یا طرح در شورای انضباطی بدوی به اداره امور خوابگاهها گزارش نماید.

۲۴ـ به منظور سرکشی‌های ضروری و پیشگیری از حوادث، سرپرست خوابگاه مجاز است با استفاده از کلیدهای اضافی هر اتاقی که در اختیار دفتر سرپرستی اقامتگاه می‌باشد در آخر شیفت کاری خود به کلیه اتاقهای اقامتگاه مراجعه و سرکشی نماید و دانشجویان موظفند در این رابطه همکاری لازم را به عمل آورند.

۲۵ـ به منظور ارتباط و تسهیل در ارائه خدمات رفاهی، دانشجویان موظف به انتخاب یک نماینده به صورت جداگانه برای هر اتاق، هر طبقه و هر خوابگاه می‌باشند، درصورت عدم انتخاب نماینده از سوی دانشجویان، معاونت دانشجویی نسبت به انتخاب نماینده اقدام خواهد نمود.

۲۶ ـ رعایت ادب و احترام متقابل بین دانشجویان و مسئولین اقامتگاه الزامی است .

۲۷ـ احترام به شعائر و رعایت مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

۲۸ ـ چنانچه در بازدیدهای مختلف اعم از تصادفی یا دوره‌ای مسئولین دانشگاه از محل اقامت دانشجویان مواردی از نقض این مقررات مشاهده شود شخص خاطی یا ساکنین اتاق به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی و عندالاقتضاء اجازه اقامت دانشجو از اقامتگاه لغو خواهند شد. در صورتی که در چنین بازدیدهایی نظم و نظافت اتاق رعایت شده باشد، ساکنان آن اتاق مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

نشانی مطلب در وبگاه پورتال دانشجویان:
http://ujsas.ac.ir/find.php?item=3.299.1328.fa
برگشت به اصل مطلب