هفته قوه قضاییه گرامی باد

 | تاریخ ارسال: 1396/4/1 | 

هفته قوه قضاییه گرامی باد

AWT IMAGE


دفعات مشاهده: 21014 بار   |   دفعات چاپ: 348 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

معرفی و نقد کتاب: شرحی بر قانون داوری تجاری بین المللی ایران

 | تاریخ ارسال: 1395/9/30 | 

شرحی بر قانون داوری تجاری بین المللی ایران


دفعات مشاهده: 27151 بار   |   دفعات چاپ: 424 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اردوی زیارتی قم و جمکران دانشجویان

 | تاریخ ارسال: 1395/9/20 | 

تعداد ۹۰ نفر از دانشجویان دانشگاه روز جمعه مورخ ۹۵/۹/۱۹ طی اردوی زیارتی به شهر مقدس قم عزیمت نمودند.

دانشجویان در این سفر معنوی که به همت کانون مهدویت برگزار شد ضمن زیارت مرقد ملکوتی حضرت معصومه (س) به مسجد جمکران عزیمت و از فضای معنوی آن بهره مند گردیدند.

در این سفر همچنین دانشجویان با حضرت ایت الله مدرس یزدی دیدار نمودند.

AWT IMAGE


دفعات مشاهده: 27509 بار   |   دفعات چاپ: 435 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی

بسم الله المستعان

آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید را به همه استادان، دانشجویان و کارکنان عزیز و ارجمند دانشگاه صمیمانه تبریک می گویم. امیدوارم سال جدید نیز همچون سالهای گذشته با کوشش ها و مجاهدت های مجموعه مدیران، دانشجویان و استادان گام های بزرگی برای ارتقاء سطح علمی و معنوی دانشگاه علوم قضایی برداریم.

دکتر محمد جواد شریعت باقری

دانشگاه علوم قضایی رسالت تربیت قضات متعهد و متخصص را به عهده دارد و از این منظر اهمیت ویژه خود را دارد.

سیاست کلی دانشگاه در گزینش دانشجویان کارشناسی که تعهد خدمت به قوه قضائیه را می دهند، سیاست نخبه گزینی است. اکنون کسانی می توانند به دانشگاه علوم قضایی راه پیدا کنند که علاوه بر آن که به مراتب تدین و تعهد مزیّن باشند، از کسانی باشند که در فراگیری دانش و تحصیل علم اهتمام شایان و برجسته دارند. گواه این مدعا در این سال نیز پذیرش جوانانی است که با رتبه های عالی کنکور سراسری دانشگاه علوم قضایی را برای تحصیل انتخاب کرده اند. من به این دانشجویان جدیدالورود نیز تبریک می گویم و امیدوارم که ما مجموعه مدیران و کارکنان دانشگاه بتوانیم در تعلیم و تربیت این چهره های ارزشمند موفق شویم.

به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز تبریک می گویم و آرزو دارم که با اهتمام شایسته به تعلیم و تربیت، خود و دانشگاه را سرافراز نمایند.

دکتر محمـّد جواد شریعت باقری

رئیس دانشگاه


دفعات مشاهده: 29055 بار   |   دفعات چاپ: 479 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

شهادت امام شیعیان تسلیت باد

سفارش به تقوای الهی

تقوا، در نگاه امام علی (علیه السلام) عبارت است از: «نیرویی معنوی و روحی که بر اثر ممارست و تمرین پدید می آید و به نوبه خود آثار و لوزام و نتایجی دارد که از آن جمله، پرهیز از گناه و سهل و آسان شدن آن است.»

تقوا با ارزش ترین سرمایه و امتیاز فرد و جامعه اسلامی است که در سایه آن تمام مشکلات و مفاسد حلّ خواهد گشت.

سرآغاز تمام بدی ها و مشکلات و مفاسد فردی و اجتماعی، زمانی است که این سرمایه گران مایه در جامعه و افراد آن کم رنگ شده و یا رخت بربندد. امام می فرمایند: «... تقوا پیشه کنید که رشته ای است استوار، دستگیره ای است محکم و قلّه آن پناهگاهی است مطمئن»

و نیز می فرمایند: «ای بندگان خدا! بدانید که تقوا قلعه ای محکم و نیرومند است، اما بدکاری و گناه، حصاری است سست و بی دفاع که اهلش را از بدی باز نمی دارد و کسی که به آن پناهنده شود، نگه داریش نمی کند. آگاه باشید! با تقوا می توان زهر گناهان را از بین برد و با یقین به برترین درجه مقصود رسید.»

سفارش به عبادت خدا

بالاترین امتیاز و گرانمایه ترین سرمایه و مطمئن ترین پناهگاه در مقابل مفاسد و گناهان «تقوا» است و آن نیز در سایه عبادت خدا حاصل می گردد. عبادت که حقیقت آن ذکر و یاد خدا و چشم پوشی از غیر اوست تا به آن اندازه ارزشمند است که خداوند هدف از خلقت جن و انس را عبادت آنان معرفی نموده است.

کلمات و خطبه های امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) مالامال از سفارش به عبادت خدا و بیان اهمیّت ذکر آثار و نتایج اعمال عبادی می باشد.

امام (علیه السلام) همواره یارانش را به «نماز» سفارش می نمود:

«نماز را به خوبی مراعات کنید و محافظت آن را بر عهده گیرید. زیاد به آن توجه کنید و فراوان نماز بخوانید و به وسیله آن به خدا تقرب جویید؛ زیرا "نماز به عنوان فریضه واجب در اوقات مختلف شبانه روز به مؤمنان مقرر شده است" مگر به پاسخ دوزخیان در برابر این پرسش که "چه چیز شما را به دوزخ کشانیده است؟" گوش فرا نداده اید که "می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم...". نماز گناهان را همچون برگ های پاییزی می ریزد و غل و زنجیرهای معاصی را از گردن ها می گشاید... .»

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) با ترسیم شب زنده داری ها، خوف و خشیت ها، شوق و لذت ها، سوز و گدازها و تلاوت قرآن های عبادت کنندگان واقعی و عنایت های غیبی که در پرتو عبادت و مراقبه و جهاد نفس نصیبشان می گردد و با ذکر لذت های واقعی و بی نظیری که در سایه عبادت به آنان دست می دهد، یاران خود را به عبادت خدا تشویق می نمود و می فرمود:

«(پرهیزگاران) در شب همواره بر پا ایستاده اند، قرآن را شمرده و با تدبر تلاوت می کنند، با آن جان خویش را محزون می سازند و داروی درد خود را از آن می گیرند. هرگاه به آیه ای برخورد کنند که در آن بیم باشد، گوش های دل خویشتن را برای شنیدن آن باز می کنند و صدای ناله و به هم خوردن زبانه های آتش جهنم با آن وضع مهیبش در درون گوششان طنین انداز است. آن ها در پیشگاه خدا به رکوع می روند و جبین و دست و پا و زانوها را به هنگام سجده بر خاک می سایند و از او آزادی خویش را از آتش جهنم در خواست می کنند.»

سفارش به «جهاد با نفس»

تبعیت از خواسته های دل، سرّ تمامی مفاسد و آلودگی هاست و از همین روست که امیرالمؤمنین(علیه السلام) به منظور دستیابی به اصلاحات اخلاقی جامعه، همگی را به مبارزه با نفس فرا می خوانده و به آن تأکید می ورزد:

«آگاه باشید! هیچ طاعتی نیست جز این که طبع انسان از انجام آن ناراحت است و هیچ کدام از گناهان و معاصی یافت نمی شود، جز این که با تمایلات و غرائز حیوانی انسان سازگار است! بنابراین رحمت خداوند بر کسی باد که از شهواتش خودداری کند و هوس های سرکش نفس را ریشه کن سازد؛ زیرا مشکل ترین کار جلوگیری از همین نفس سرکش است که همیشه میل به معصیت و گناه دارد.»

«انسان باید نفس سرکش را زمام کند و افسار آن را در اختیار گیرد و آن را از طغیان نگاه دارد و از همین راه او را از نافرمانی به اطاعت خداوند بکشاند.»

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در عهد نامه خود به مالک اشتر او را چنین توصیه می نمایند:

«... و نیز به او فرمان می دهد که خواسته های نابجای خود را در هم شکند. و به هنگام وسوسه های نفس، خویشتن داری را پیش گیرد؛ زیرا که «نفس اماره» همواره انسان را به بدی وادار می کند، مگر آن که رحمت الهی شامل حال او شود.

نهی از دنیا زدگی

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در طول دوران حکومت خود، به مبارزه با «دنیا زدگی» و «رفاه طلبی» که مسلمانان بدان دچار شده بودند، پرداخت و با بیان جایگاه واقعی دنیا، آنان را به زهد و دوری از دنیا و توجه به آخرت ترغیب می نمود؛ چرا که ریشه تمامی مفاسد و گناهان حب دنیاست. در اینجا از میان انبوه کلمات گهربار آن حضرت، تنها به ذکر قسمت هایی از یک خطبه طولانی آن امام که در آن واقعیت «دنیا» را بیان نموده اند، اکتفا می کنیم:

«اما بعد شما را از دنیا بر حذر می دارم؛ زیرا دنیا ظاهرش شیرین و با طراوت است. در لابلای شهوات قرار گرفته و به خاطر نقد بودنش جلب توجه می کند، با این که مواهب آن کم و ناچیز است، دل ها را به خود می کشاند، آرزوهای دنیا پرستان را در خود جمع کرده و خود را بدان آراسته، زیور غرور را به خود پوشیده است، شادمانی و نعمت آن پایدار نیست، از دردها و مشکلات آن ایمن نتوان بود، سخت مغرور کننده و زیانبار است، متغییر است و زوال پذیر، فناپذیر و نابودشدنی است؛ پیوسته کسان را می خورد و هلاک می کند، آن گاه که به حد اعلا برسد و به آرزوی دنیا پرستان جامه عمل بپوشاند و از آن راضی گردند، بیش از آن چه در قرآن ذکر شده، نخواهد بود که:

"زندگی همچون آبی می ماند که از آسمان فرو می فرستیم و به وسیله آن گیاهان فراوان و سر به هم داده و درهم پیچیده به وجود می آید. چیزی نمی گذرد که خشک می شوند و بادها آن ها را پراکنده می سازند و خداوند بر همه چیز قادر است.

سفارش به «یاد مرگـ»

یاد مرگ در نگاه شخص موحد حرکت زا و نیرو آفرین می باشد. سفارش ها و تذکرهای فراوان و دائمی امیرالمؤمنین(علیه السلام) در مورد یاد مرگ و روز قیامت از همین روست:

«آگاه باشید! که فاصله نگاه های مرگ به شما کوتاه و نزدیک است. و گویا مرگ چنگال هایش را در جان شما فرو برده، کردارهای بد، مشکلات زندگی و کژی ها و ناروایی ها (شما را غافلگیر ساخته مرگ را از شما پنهان داشته اند)، بنابراین علائق و وابستگی های دنیا را از خویش کم کنید و کمر خویش را با توشه تقوا محکم ببندید.»

امام(علیه السلام) در کلامی دیگر می فرمایند:

«... مرگ، از بین برنده لذات شماست و مکدر کننده تمایلات و فاصله افکن میان شما و اهدافتان، دیدار کننده ای است دوست نداشتنی! پس با جدّیت و کوشش (به انجام اعمال نیک) بپردازید، برای این سفر مهیا و آماده شوید و زاد و توشه از این منزل، فراوان برگیرید؛ دنیا شما را مغرور نسازد... از زرق و برق دنیا بر حذر باشید که غدار است و مکار... .»

سفارش به «توبه»

«توبه» نقش تربیتی بسیاری در جامعه اسلامی دارد و راه اصلاح افراد و جامعه را هموار می سازد و همیشه مورد توجه مصلحان واقعی بوده است. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در این باره خطاب به یاران خود می فرمایند:

«حال که در متن زندگی و حیات هستید، به عمل بپردازید، پرونده ها باز؛ بساط توبه گسترده، فراریان از اطاعت خدا به سوی آن خوانده می شوند، بدکاران امید بازگشت و پاک شدن دارند، پیش از آن که چراغ عمل خاموش گردد، مهلت قطع شود، اجل پایان گیرد و در توبه بسته شود و فرشتگان به آسمان روند (سخت بکوشید و فرصت را غنیمت بشمرید).»

امام(علیه السلام) در کلامی دیگر می فرمایند:

«تعجب می کنم از کسی که نومید می شود، در حالی که استغفار با اوست.

امام باقر(علیه السلام) از جدش امیرالمؤمنین(علیه السلام) چنین نقل می کند که فرمود:

«در روی زمین دو امان و وسیله نجات از عذاب الهی بود که یکی از آن ها برداشته شد. دومی را دریابید و به آن چنگ زنید. اما امانی که برداشته شد، رسول خدا(صلی الله علیه وآله) بود. و امانی که باقی مانده، استغفار است. خداوند تعالی می فرماید:"خداوند آن ها را عذاب نمی کند تا تو در میانشان هستی و خداوند آن ها را هرگز عذاب نمی کند در حالی که استغفار می کنند

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه


دفعات مشاهده: 32101 بار   |   دفعات چاپ: 518 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه گزینش کارشناسی ارشد ۹۹

 | تاریخ ارسال: 1399/7/2 | 

اطلاعیه گزینش کارشناسی ارشد ۹۹

به اطلاع داوطلبان بورسیه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ می‌رساند؛ به منظور تشکیل پرونده گزینشی و شرکت در مصاحبه‌های مربوطه، پس از دعوت تلفنی که تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۵/۷/۹۹ انجام می‌پذیرد، به همراه مدارک زیر در تاریخ تعیین شده به آدرس دانشگاه علوم قضایی مراجعه نمایند.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که تنها با شماره تلفن های اعلامی آنها به سازمان سنجش تماس گرفته خواهد شد. بنابراین تقاضا می شود در بازه زمانی اعلام شده تلفن های ثابت و همراه خود را در دسترس داشته باشند. در صورت عدم پاسخگویی به شماره‌ تلفن‌های اعلامی، این دانشگاه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت

مدارک لازم:

ردیف نام مدرک توضیحات
۱ اصل و کپی فرم ۸ برگ مشخصات فردی (تکمیل شود) برای دانلود فرم مشخصات فردی کلیک کنید.
۲ اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ۱ سری
۳ اصل و کپی پشت و روی کارت ملی ۱ سری
۴ اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی ۲ سری
۵ اصل و کپی کارت پایان خدمت سربلزی یا معافیت سربازی
(برای کسانی که خدمت سربازی انجام داده یا معاف شده اند)
۱سری
۶ اصل مدارک بسیج و ایثارگری(در صورت داشتن سهمیه) گواهی خطاب به دانشگاه علوم قضایی باشد
۷ کارنامه اولیه آزمون سراسری از سایت سازمان سنجش اخذ شود
۸ عکس ۴*۳ تمام رخ پشت نویسی شده ۶قطعه

تذکرات مهم:

۱. اطلاعیه درج شده در سایت دانشگاه درخصوص شرایط و ضوابط رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۳۹۹ مجدداً مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

۲. فرم اطلاعات فردی و استعلامات با خودکار آبی به صورت دقیق و خوانا تکمیل شود، سپس از فرم تکمیل شده یک نسخه کپی تهیه فرمائید. فرم‌ها به صورت یک رو، پرینت و کپی شود.

۳. تصویر هر یک از مدارک باید در یک روی برگه A۴به صورت واضح و خوانا و پشت آن سفید باشد.

۴. در روز مصاحبه یک عدد خودکار آبی و ماسک و لوازم ضروری دیگر به همراه داشته باشید.

۵. نتایج نهایی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۶. زمان، مکان و سایر توضیحات لازم به صورت تلفنی به اطلاع داوطلبانی که به گزینش معرفی شده‌‌اند خواهد رسید.

۷. بوفه و سالن غذاخوری دانشگاه بعلت شیوع بیماری کرونا تعطیل می‌باشد.

۸. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت‌های موجود، دانشگاه از پذیرش همراهان و خانواده‌های داوطلبان معذور می‌باشد.

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک ۹، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، ساختمان خارک


دفعات مشاهده: 2480 بار   |   دفعات چاپ: 40 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه برگزاری مصاحبه داوطلبان رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در سال۱۳۹۹

 | تاریخ ارسال: 1399/6/27 | 

اطلاعیه برگزاری مصاحبه داوطلبان رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در سال ۱۳۹۹

با سلام و آرزوی توفیق الهی، مدارک مورد نیاز، جدول زمان و مکان، کاربرگ مصاحبه رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته، به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز هنگام مصاحبه:

۱- اصل و تصویر گواهینامه پایان تحصیلات و ریز نمرات کارشناسی (در صورت نداشتن گواهی کارشناسی و ریز نمرات، تعداد واحدهای گذرانده)

۲- اصل کارت ملی و شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آنها

۳- یک قطعه عکس ۴*۳ پشت نویسی شده

۴- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا تعهد خدمت به قوه قضائیه .... و تصویر آن (غیر از داوطلبانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند) برای آقایان

۵- تکمیل کاربرگ درخواست ثبت نام برای مصاحبه کارشناسی ارشد و الصاق یک قطعه عکس به آن (کاربرگ در ادامه همین اطلاعیه)

۶- پرینت کارنامه سازمان سنجش آموزش کشور

۷- مستندات پژوهشی و اجرایی (در صورت داشتن)

آدرس دانشگاه: تهران- خیابان انقلاب اسلامی- نرسیده به پل حافظ - خیابان خارک- دانشگاه علوم قضایی- ساختمان خارک-کدپستی: ۱۱۳۳۹۱۳۶۱۵ تلفن: ۶۶۷۰۷۰۲۱ و ۶۶۷۰۷۰۲۴ – ۰۲۱

جدول زمان و مکان مصاحبه
ردیف نام رشته روز تاریخ مکان
۱ حقوق خصوصی یکشنبه ۹۹/۶/۳۰ ساختمان خارک
۲ حقوق جزا و جرم شناسی یکشنبه ۹۹/۶/۳۰ ساختمان خارک
۳ حقوق خانواده یکشنبه ۹۹/۶/۳۰ ساختمان خارک
۴ حقوق کیفری اطفال و نوجوانان دوشنبه ۹۹/۶/۳۱ ساختمان خارک
۵ حقوق عمومی دوشنبه ۹۹/۶/۳۱ ساختمان خارک
۶ حقوق اسناد و قراردادهای تجاری دوشنبه ۹۹/۶/۳۱ ساختمان خارک
۷ حقوق حمل و نقل تجاری دوشنبه ۹۹/۶/۳۱ ساختمان خارک
۸ حقوق شرکت های تجاری سه شنبه ۹۹/۷/۱ ساختمان خارک
۹ حقوق ثبت اسناد و املاک سه شنبه ۹۹/۷/۱ ساختمان خارک
۱۰ حقوق بین الملل سه شنبه ۹۹/۷/۱ ساختمان خارک
۱۱ مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی سه شنبه ۹۹/۷/۱ ساختمان خارک
۱۲ سر دفتری اسناد رسمی چهارشنبه ۹۹/۷/۲ ساختمان خارک
۱۳ مدیریت نظارت و بازرسی چهارشنبه ۹۹/۷/۲ ساختمان خارک
۱۴ حقوق دادرسی اداری چهارشنبه ۹۹/۷/۲ ساختمان خارک


 

مواد امتحانی و ضرایب آنها در مصاحبه رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته
ردیف مواد امتحانی رشته ها حقوق مدنی حقوق تجارت فقه متون حقوقی حقوق جزای عمومی حقوق جزای اختصاصی حقوق اداری مدیریت قضایی حقوق اساسی حقوق بین الملل اداری حقوق بین الملل خصوصی حقوق جزای عمومی و اختصاصی
۱ حقوق خصوصی ۳ ۲ ۲
۲ حقوق جزا و جرم شناسی ۲ ۲ ۲
۳ حقوق خانواده ۲ ۲
۴ حقوق شرکت ها ۲ ۳ ۲
۵ حقوق اسناد و قراردادهای تجاری ۲ ۳ ۲
۶ حقوق ثبت و اسناد و املاک ۲ ۲ ۲
۷ حقوق حمل ونقل تجاری ۲ ۳ ۲
۸ حقوق کیفری اطفال و نوجوان ۲ ۲ ۲
۹ حقوق بین الملل ۲ ۲ ۱
۱۰ حقوق عمومی ۱ ۲ ۲
۱۱ مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی ۱ ۱ ۲
۱۲ سر دفتری اسناد رسمی ۲ ۲ ۲
۱۳ حقوق دادرسی اداری ۱ ۲ ۲
۱۴ مدیریت نظارت و بازرسی ۱ ۲ ۱ ۲


قابل توجه معرفی شدگان در دو رشته:

۱- معرفی شدگان یکی از رشته¬های: ۱- حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، ۲- حقوق حمل و نقل تجاری، ۳- حقوق شرکت های تجاری، ۴- حقوق ثبت اسناد و املاک، ۵- حقوق سردفتری اسناد رسمی که در رشته "حقوق خصوصی" هم معرفی شده اند، فقط در مصاحبه رشته حقوق خصوصی شرکت می نمایند.

۲- معرفی شدگان دو رشته¬ از رشته¬های: ۱- حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، ۲- حقوق حمل و نقل تجاری، ۳- حقوق شرکت های تجاری، ۴- حقوق ثبت اسناد و املاک، ۵- حقوق سردفتری اسناد رسمی فقط در مصاحبه یکی از رشته¬های معرفی شده شرکت می نمایند.

۳- معرفی شدگان یکی از رشته های: ۱- حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، ۲- مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی که در رشته "حقوق جزا و جرم شناسی" هم معرفی شده اند، فقط در مصاحبه رشته حقوق جزا و جرم شناسی شرکت می نمایند.

۴- معرفی شدگان یکی از رشته های: ۱- حقوق دادرسی اداری، ۲- مدیریت نظارت و بازرسی که در رشته "حقوق عمومی" هم معرفی شده اند، فقط در مصاحبه رشته حقوق عمومی شرکت می نمایند.

سایر موارد

-بوفه و سالن غذاخوری دانشگاه به علت بیماری کرونا تعطیل است..

-همراه داشتن وسایل ضروری از قبیل: خودکار، ماسک، ماده ضدعفونی دستها، ... الزامی است.

کاربرگ های مصاحبه


دفعات مشاهده: 11856 بار   |   دفعات چاپ: 208 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در خصوص مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹

 | تاریخ ارسال: 1399/6/24 | 

اطلاعیه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در خصوص مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹

با آرزوی موفقیت برای داوطلبان محترم، فرایند پذیرش دانشجو دو مرحله ای است که اجرای این مراحل مطابق با شیوه نامه ابلاغی شماره ۶۵۸۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹  سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. مرحله اول مربوط به سنجش علمی است که آزمون آن بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد و مرحله دوم آن شامل ارزیابی تخصصی و بررسی سوابق علمی داوطلبان است که توسط دانشگاه، به صورت حضوری انجام می شود. در راستای اجرای مرحله دوم موارد ذیل به اطلاع داوطلبان می رسد:

۱.ثبت نام و بارگذاری مدارک:

داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کتبی که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده اند، در صورت دارا بودن حد نصاب کد رشته های این دانشگاه، می توانند از تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ تا ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ با مراجعه به سایت دانشگاه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک و سوابق علمی برای ارزیابی تخصصی اقدام نمایند.

۲.برنامه زمانی  ارزیابی تخصصی:

کد رشته محل های مورد پذیرش دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و تاریخ های مراجعه حائزین شرایط مرحله ارزیابی تخصصی

کد رشته نام رشته نام دوره ظرفیت پذیرش تاریخ مصاحبه علمی  مواد امتحانی و ضرایب
۱۹۴۰ حقوق جزا و جرم شناسی روزانه ۵ ۱۳۹۹/۷/۸ و ۱۳۹۹/۷/۹

حقوق جزای عمومی ضریب ۲

حقوق جزای اختصاصی ضریب ۳

متون فقه جزایی ضریب ۳

جرم شناسی ضریب ۱

متون حقوقی به زبان خارجی ضریب ۲

۱۹۸۱ حقوق خصوصی روزانه ۵ ۱۳۹۹/۷/۸ و ۱۳۹۹/۷/۹

حقوق مدنی ضریب ۳

متون فقه ضریب ۳

حقوق تجارت ضریب ۱

متون حقوقی به زبان خارجی ضریب ۲

۳.جدول توزیع امتیازات:

امتیاز هر یک از عوامل موثر در پذیرش نهایی داوطلبان به شرح زیر است:

ردیف موضوع امتیاز (در صد)
۱ آزمون سازمان سنجش آموزش کشور ۵۰
۲ ارزیابی تخصصی (مصاحبه علمی) ۳۰
۳ سوابق پژوهشی ۱۰
۴ سوابق آموزشی ۱۰

۴.مدارک لازم هنگام بارگذاری (اسکن شده برای بارگذاری در وب سایت دانشگاه و کاغذی در زمان مصاحبه ):

  • اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه (فرمت JPG با حجم حد اکثر ۲۰۰KB)
  • یک قطعه عکس ۴*۳ (فرمت JPG با حجم حد اکثر ۲۰۰KB)
  • تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹
  • اصل و تصویر ریز نمرات و گواهی های فراغت از تحصیل (برای دانشجویان گواهی واحدهای گذرانده) مقاطع کاشناسی و کارشناسی ارشد
  • اصل و تصویر وضعیت نظام وظیفه 
  • گواهی نامه زبان عمومی طبق جدول شماره ۴ (درصورت داشتن)
  • اصل و تصویر مدارک مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات علمی- پژوهشی، علمی- ترویجی و خارجی
  • اصل و تصویر گواهی شرکت در همایش های معتبرعلمی ملی و بین المللی
  • اصل کتاب و تصویر صفحه عنوان کتاب
  • اصل پایان نامه کارشناسی ارشد و تصویر صورتجلسه دفاعیه
  • - اصل و تصویر فیش بانکی به مبلغ ۱/۰۰۰,۰۰۰ ریال بابت ثبت نام به حساب جاری۰۱۰۷۱۹۳۳۱۵۰۰۱ بانک ملی شعبه چهارراه کالج به نام دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری
۵.شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • داشتن تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹
  • شرکت در ارزیابی تخصصی مطابق برنامه اعلام شده 
۶.محل برگزاری مصاحبه یا آزمون تخصصی:

دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری ، ساختمان مرکزی

نشانی : تهران- خیابان انقلاب اسلامی – نرسیده به پل کالج – خیابان خارک- پلاک ۹

کد پستی:۱۱۳۳۹۱۳۶۱۵ تلفن:۶۶۷۰۷۰۲۴ و ۶۶۷۰۷۰۲۱

کاربرگ نحوه ارزیابی تخصصی(مرحله دوم) آزمون دکتری  (Ph.D)

ارزیابی علمی،پژوهشی، آموزشی و فناوری داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دوره دکتری شامل سه بخش به شرح زیر است:

الف- امتیازات پژوهشی حداکثر ۱۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۱)

ب- امتیازات آموزشی حداکثر ۱۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۲)
ج-مصاحبه علمی( ارزیابی تخصصی شفاهی) ۳۰ امتیاز
 

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
جدول ۱- امتیازات پژوهشی (حداکثر ۱۰ امتیاز )
۱

۱-۱ مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی)مرتبط با رشته تحصیلی

۱-۲ گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

­۱-۳ برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر

۶

­ -هر مقاله تا ۴ امتیاز 

-­گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۴ و داخلی تا ۳

-­ برگزیدگی داخلی تا ۲ و خارجی تا ۳ امتیاز

۲ مقالات علمی- ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی ۲ هر مقاله تا ۱/۵ امتیاز 
۳ مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی) ۱ خارجی تا ۱ و داخلی ۰/۵ امتیاز
۴ تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ۱ _
جمع ۱۰

 
جدول ۲ _ امتیازات آموزشی (حداکثر ۱۰ امتیاز)
ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
۱ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل (کارشناسی و کارشناسی ارشد) تا ۶ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۲ برگزیدگان المپیادهای علمی- دانشجویی ۲

رتبه ۱ تا ۳، ۲ امتیاز

 رتبه ۴ تا ۶ ، ۱/۵ امتیاز

رتبه ۷ تا ۹ ، ۱ امتیاز

 رتبه ۱۰ تا ۱۵ ، ۰/۵ امتیاز

۳ مدرک زبان معتبر _ طبق جدول شماره ۴
جمع ۱۰
جدول۳- امتیاز آزمون تخصصی و مصاحبه (حداکثر ۳۰ امتیاز)
حداکثر امتیاز نوع فعالیت
۳۰ مصاحبه علمی (ارزیابی تخصصی شفاهی)


جدول ۴-همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی
امتیاز تخصیصی TOEFL_PAPER+ TOLIMO TOEFL Computer TOEFL(IBT) IELTS Equivalent MSRT(MCHE) ردیف
۸ ۶۸۰-۶۰۰ ۳۰۰-۲۵۰ ۱۲۰-۹۶ ۹-۷ ۱۰۰-۹۰ ۱
۷ ۵۹۹-۵۷۵ ۲۴۹-۲۳۲ ۹۵-۸۶ ۶.۶-۵.۹ ۸۹-۸۵ ۲
۶ ۵۷۴-۵۵۰ ۲۳۱-۲۱۳ ۸۵-۷۶ ۶-۶.۴ ۸۴-۸۰ ۳
۵ ۵۴۹-۵۲۵ ۲۱۲-۱۹۶ ۷۵-۶۶ ۵.۵-۵.۹ ۷۹-۷۵ ۴
۴ ۵۲۴-۵۰۰ ۱۹۵-۱۷۳ ۶۵-۵۶ ۵-۵.۴ ۷۴-۷۰ ۵
۳ ۴۹۹-۴۷۵ ۱۷۲-۱۵۲ ۵۵-۴۶ ۴.۴-۵.۹ ۶۹-۶۵ ۶
۲ ۴۷۴-۲۵۰ ۱۵۱-۱۳۳ ۴۵-۳۶ ۴-۴.۴ ۶۴-۶۰ ۷
۱ ۴۴۹-۴۲۵ ۱۳۲-۱۱۳ ۴۰-۳۹ ۳۵-۲۹ ۵۹-۵۰ ۸

ثبت نام کنید


دفعات مشاهده: 6036 بار   |   دفعات چاپ: 117 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۰-۱۳۹۹

 | تاریخ ارسال: 1399/5/21 | 

پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد های درخشان دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه ها (مشروط به اینکه تا تاریخ ۱۳۹۷۹/۶/۳۱دانش آموخته شوند)، بر اساس "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره۳۰۰۴۳۰/ مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ "  با شرایط زیر دانشجو می پذیرد.

شرایط داوطلبان:

الف- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا یک بار امکان پذیر است ( دانش آموختگان ۱۳۹۸/۷/۱ به بعد حق ثبت نام دارند).
ب- داوطلبان باید دانش آموخته یا دانشجوی کارشناسی حقوق یا رشته های مرتبط باشند.
ج- داوطلبان باید دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی پیوسته دوره روزانه و شبانه از دانشگاه های دولتی، دانشگاه های امام صادق (ع)، شهید مطهری، مفید قم، علوم اسلامی رضوی باشند.
ج- دانشجویان و دانش آموختگان باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:
  1. پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی"برای دانشجویان تحصیل همزمان حداکثر ده نیمسال" (تا تاریخ ۱۳۹۹/۶/۳۱) دانش آموخته شوند.
  2. در طول ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزء ۱۵ درصد برتر باشند، (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون).
  3.  برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون.

  توجه:

  1. از کلیه داوطلبان مصاحبه علمی به عمل خواهد آمد(تاریخ مصاحبه داوطلبان بدون آزمون همزمان با مصاحبه داوطلبان با آزمون خواهد بود و از طریق وب سایت دانشگاه به اطلاع خواهد رسید.)
  2. در زمان مصاحبه اصل و تصویر کلیه مدارک مربوطه باید همراه متقاضی باشد.
  3. پذیرفته شدگان در رشته های بورسیه، در صورت داشتن شرایط (موفقیت در مصاحبه، گزینش و ...) بورس قوه قضائیه خواهند شد. در غیر اینصورت به صورت آزاد ادامه تحصیل خواهند داد.
  4. رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی الزامی است.
  5. ثبت نام قطعی، پس از پذیرش علمی، منوط به تایید هیات مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بنابراین دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تاییدیه معذور خواهد بود.

رشته های تحصیلی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پذیرش بدون آزمون خواهند داشت عبارت است از:

  1. حقوق خصوصی (۱نفر فقط مرد بورسیه)
  2. حقوق جزا و جرم شناسی (۱نفر فقط مرد بورسیه)
  3. حقوق خانواده (۱ نفر مرد و ۱نفر زن بورسیه)
  4. حقوق شرکتهای تجاری (۱نفر مرد غیر بورسیه)
  5. حقوق اسناد و قراردادهای تجاری (۱ نفر مرد بورسیه)
  6. حقوق ثبت اسناد و املاک (۱ نفر مرد بورسیه)
  7. حقوق سر دفتری اسناد رسمی ( ۱نفر مرد غیر بورسیه)
  8. حقوق حمل و نقل تجاری (۱ نفر مرد غیر بورسیه )
  9. حقوق دادرسی اداری (۱ نفر مرد غیر بورسیه)
  10. حقوق عمومی (۱ نفر مرد بورسیه)
  11. حقوق بین الملل (۱نفر مرد بورسیه)
  12. حقوق کیفری اطفال و نوجوانان (۱ نفر مرد بورسیه)
  13. مدیریت اصلاح و کیفرهای قضائی (۱نفر مرد غیر بورسیه)
  14. مدیریت نظارت و بازرسی (۱نفر مرد غیر بورسیه)


داوطلبان می توانند بر حسب علاقه و تمایل خود و به ترتیب اولویت هر ۱۴ رشته فوق را انتخاب و در کاربرگ ثبت نام وب سایت درج نمایند.
 

مدارک اسکن شده  مورد نیاز:

  1. عکس ۴*۳(فرمت jpg با حداکثر حجم ۲۰۰kB )
  2. تصویر صفحه اول شناسنامه (فرمت jpg با حداکثر حجم ۲۰۰kB )
  3. تصویر کارت ملی (فرمت jpg با حداکثر حجم ۲۰۰kB )
  4. تصویر گواهی معدل و رتبه (مطابق با کاربرگ نمونه، برای دریافت کاربرگ اینجا کلیک کنید.)
  5. تصویر مدرک تحصیلی(داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند)
  6. تصویر ریز نمرات

متقاضیان واجد شرایط تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ثبت نام نمایند.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

اداره تحصیلات تکمیلی

دفعات مشاهده: 3315 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

تشکیل جلسه هیات ممیزه

 | تاریخ ارسال: 1399/5/6 | 

جلسه هیات ممیزه

در تاریخ ۹۹/۰۵/۰۴ برای اولین بار در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری جلسه هیات ممیزه تشکیل شد و تعداد ۳ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه از مرتبه استادیاری به دانشیاری ارتقاء یافتند.


دفعات مشاهده: 1130 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

شیوه نامه برگزاری امتحانات پایان نیمسال ۹۹-۹۸ (غیر حضوری:شفاهی/کتبی و تشریحی)

 | تاریخ ارسال: 1399/3/26 | 

با تشکر از همکاری ارزشمند استادان محترم و دانشجویان عزیز در برگزاری کلاس های نیمسال دوم ۹۹-۹۸ به صورت برخط که برای اغلب عزیزان تجربه ای جدید و متفاوت بود و با اعلام این نکته که با وجود نواقص و کاستی هایی در زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ، کلاسها با کیفیت آموزشی نسبتا مطلوبی به پایان رسید و به خصوص از نظر کمیت و نصاب جلسات تشکیل شده در نیمسال های دوم تجربه موفقی بود که در آینده باید از آن بهره جست.

اکنون با پایان آموزش نوبت به ارزشیابی دانشجویان و امتحانات پایان ترم رسیده است. ابتدا با تصمیم به تعویق حدودا ۳ هفته ای امتحانات امید بر این بود که با روند کاهشی و کنترل بیماری کرونا، امتحانات به صورت حضوری و کتبی که مطلوبترین روش است برگزار شود. متاسفانه شرایط آن طور که انتظار بود پیش نرفت و وزارت علوم دانشگاهها را در انتخاب روش برگزاری آزمون (حضوری/غیر حضوری- شفاهی/کتبی) مخیر نمود که با توجه به وضعیت و شرایط خود تصمیم گیری نمایند. تا کنون بیش از ۸۰ درصد دانشگاهها با توجه به ملاحظات بهداشتی و ایمنی روش امتحان مجازی را ترجیح داده اند.

دانشگاه علوم قضایی نیز با بررسی جوانب مختلف و به خصوص با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان ما از خوابگاه استفاده می کنند و حضور در محیط های خوابگاهی و سلف سرویس، احتمال ابتلای دانشجویان را به شدت افزایش می دهد، تصمیم به برگزاری امتحانات به روش غیر حضوری گرفت.

در این روش دو شیوه آزمون کتبی و شفاهی متصور است. بدیهی است آزمون کتبی به ویژه به شکل تستی با توجه به وجود احتمالات غیر قابل کنترل، ایمنی و اعتبار لازم را ندارد. آزمون شفاهی هم مشکلات خاص خود را دارد ولی در صورتی که صحیح برگزار شود روایی و اعتبار آن به مراتب بیشتر است. امروزه سرنوشت داوطلبان ورود به دوره های دکتری، وکالت، قضاوت و عضویت در هیئت علمی دانشگاهها، نهایتا به وسیله اختبار، مصاحبه و آزمون شفاهی تعیین می شود.

لذا تصمیم دانشگاه این است که امتحانات مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و نیز اغلب کلاسهای کارشناسی که تعداد دانشجوی آن کمتر از ۲۵ نفر است، به صورت شفاهی برگزار شود. این اندازه حدود ۷۰ % کلاس ها را در بر می گیرد. در ۳۰ % دیگر که همه مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته است، آزمون به شکل غیر حضوری، به صورت کتبی و تشریحی خواهد بود. اداره آموزش با بررسی آمار دانشجویان هر کلاس، بزودی کلاسهایی که آزمون آنها به صورت کتبی برگزار می شود را اعلام خواهد نمود.

به هر حال در برگزاری آزمون غیر حضوری اعم از شفاهی و کتبی رعایت ملاحظاتی ضروری است:

الف- نکات ضروری مربوط به آزمون شفاهی

۱- آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن کمتر از ۲۵ نفر است به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

۲- آزمون شفاهی مانند آزمون کتبی در وقت مقرر در برنامه امتحانی اعلام شده شروع خواهد شد.

۳- از هر دانشجو در مدت متوسط ۵ دقیقه (و حداکثر هر نفر ۱۰ دقیقه) آزمون بعمل می آید.

۴- به منظور رعایت عدالت، لازم است استادان مجموعه ای از سوالات هم وزن را از قبل آماده نموده و از طرح سوالات تکراری، حتی الامکان اجتناب نمایند.

۵- هر چند در آزمون شفاهی ، استادان وقتی را به تصحیح اوراق امتحانی اختصاص نمی دهند ولی برگزاری آزمون شفاهی با محوریت استاد بوده و ممکن است برای آزمون شفاهی ۲۵ دانشجو حدود ۳ ساعت وقت لازم باشد.

۶- مقتضی است استادان محترم با برنامه ریزی قبلی و با توجه به تاریخ امتحان خود، وقت موسعی را برای برگزاری آزمون شفاهی در نظر بگیرند و پیش بینی حضور در مکانی که دسترسی به اینترنت مناسب داشته باشند را بنمایند. دانشگاه آمادگی دارد که با هماهنگی قبلی، پذیرای استادانی باشد که مایلند آزمون شفاهی خود را از محل دانشگاه برگزار نمایند.

۷- سامانه برگزاری آزمون شفاهی همان سامانه برگزاری کلاسها( آنلاین نور) است و با همان نام کاربری و رمز عبور در اختیار استادان و دانشجویان می باشد.

۸- در آزمون شفاهی دانشجویان باید به صورت تصویری وارد کلاس شده و استاد با دیدن کارت شناسایی،هویت دانشجو را احراز می نماید.

۹- برای آزمون شفاهی، دانشجویان به صورت انفرادی یا گروههای حداکثر ۳ نفره وارد کلاس می شوند. نوبت و ساعت ورود هر دانشجو توسط اداره آموزش تعیین شده و جدول آن از قبل در اختیار دانشجویان و استاد قرار می گیرد. در تعیین نوبت، وضعیت دانشجویانی که دو امتحان متوالی دارند لحاظ خواهد شد.

۱۰- چنانچه در زمان پیش بینی شده، آزمون همه دانشجویان به اتمام نرسد یا دانشجویی به علت عدم اتصال یا قطع اینترنت موفق به دادن آزمون نشود، فقط یکبار دیگر پس از پایان امتحانات با هماهنگی اداره آموزش جلسه آزمون شفاهی مجددا برگزار خواهد شد. توصیه می شود دانشجویان با پیش بینی و برنامه ریزی قبلی در تاریخ اولیه امتحان در مکانی حضور داشته باشند که دسترسی به اینترنت مناسب باشد، زیرا تکرار امتحانات ممکن است با تداخل چند امتحان همراه شود. در صورتی که دانشجو در بار دوم نیز نتواند در امتحان شرکت کند درس او حذف خواهد شد.

۱۱- لازم است استادان امتیاز فعالیت کلاسی و پروژه های درسی هر دانشجو را در نمره نهایی آزمون شفاهی لحاظ نموده و در پایان، لیست دست نویس نمرات دانشجویان را با ذکر تاریخ و مشخصات خود امضا نموده و از طریق ایمیل یا واتساپ به اداره آموزش ارسال نمایند.

ب- نکات ضروری مربوط به آزمون کتبی:

۱-آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن بیش از ۲۵ نفر است به صورت کتبی برگزار خواهد شد.

۲-آزمون کتبی در روز و ساعت مقرر در برنامه امتحانی انجام می شود.

۳-آزمون کتبی صرفا به صورت تشریحی خواهد بود.

۴-به منظور امنیت بیشتر آزمون، استادان برای هر آزمون ۲ تا ۳ مدل سوال طراحی کرده و در اختیار آموزش قرار خواهند داد توزیع سوالات بر اساس شماره دانشجویی صورت می گیرد مثلا شماره های زوج به گروه سوالات (الف) و شماره های فرد به گروه سوالات (ب) پاسخ خواهند داد.

۵-سوالات در ابتدای آزمون به وسیله اداره آموزش از طریق سامانه نور یا پیام رسان در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و دانشجویان حداکثر ۶۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات فرصت خواهند داشت.مدت زمان هر آزمون کتبی در بالای برگه سوالات درج می شود.

۶-با توجه به دسترسی دانشجویان به منابع درسی (قوانین، جزوه و کتاب)، استادان محترم سوالات خود را بر مبنای آزمون «کتاب باز» طراحی می نمایند. بنابر این لازم است از طرح سوالات حفظی که پاسخ آن به سادگی از منابع قابل استفاده است اجتناب نمایند و برای هر درس بین دو تا ۴ سوال که علاوه بر حافظه، قدرت استنباط دانشجو را نیز ارزیابی نماید مطرح نمایند. طبیعی است طرح مسائل پیچیده که تصور صورت مسئله وقت قابل توجهی به خود اختصاص می دهد در آزمونی که مدت پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه است مناسب بنظر نمی رسد.

۷-در آزمون کتبی لازم است دانشجویان:

- برگه های سفید و لوازم التحریر به اندازه کافی در اختیار داشته باشند.

- مکان آرامی را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرند.

- پاسخ ها را ظرف مدت ۱۰ دقیقه پس از امتحان در برگه های سفید با خط خوانای خود درج و ذیل هر برگه را امضاء نموده و تصویر آن را در قالب یک فایل تصویری یا pdf به شماره ای که اعلام می شود ارسال نمایند.

- برای ارسال تصاویر با کیفیت، روشن و خوانا توصیه می شود دانشجویان از برنامه های اسکن نظیر cam scanner و tiny scanner و نظایر آن استفاده نمایند.

- برگه های کاغذی پاسخ نامه را تا پایان نیمسال بعد نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت لزوم آن را در اختیار آموزش قرار دهند.

۸-عدم دریافت تصویر پاسخنامه کتبی ظرف مهلت تعیین شده (حداکثر ۷۰ دقیقه پس از شروع آزمون) به منزله غیبت دانشجو در امتحان خواهد بود.امتحان کتبی هر درس فقط در یک نوبت برگزار خواهد شد.

در پایان از استادان عزیز و دانشجویان گرامی درخواست می شود به اطلاعیه های اداره آموزش دانشگاه در خصوص جزئیات برگزاری امتحان دقت کافی را مبذول نمایند.

این شیوه نامه در جلسه مورخ ۹۹/۳/۲۵ شورای آموزشی به تصویب رسید.


دفعات مشاهده: 1724 بار   |   دفعات چاپ: 34 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

تشکیل هیات ممیزه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

 | تاریخ ارسال: 1399/2/27 | 

در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۵ جلسه هیات ممیزه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل دانشگاه تشکیل گردید.

در این جلسه ریاست محترم دانشگاه ضمن تشکر از اعضاء هیئت ممیزه که در ماه مبارک رمضان و علیرغم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری در جلسه حاضر شده بودند، گزارشی از اقدامات انجام شده و تحولات به عمل آمده در دوره اخیر ارائه نمودند و در نهایت دستور جلسه به بحث گذاشته شد و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.


دفعات مشاهده: 1890 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دستورالعمل چگونگی تداوم آموزش نیمسال دوم ۹۹ -۹۸ و برگزاری کلاس های بر خط (آنلاین):

 | تاریخ ارسال: 1399/1/15 | 

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و کلاس های فیزیکی از اوایل اسفند ۹۸ و با توجه به بخشنامه وزارت علوم مورخ۹۹/۱/۱۰ و مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه، بدین وسیله نظر استادان محترم و دانشجویان گرامی را به مواردی که در تداوم آموزش دروس نیمسال دوم ۹۹- ۹۸ ضروری است جلب می نماید:

۱- از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ تا اطلاع ثانوی کلیه کلاسهای درسی مطابق با برنامه هفتگی نیمسال دوم به صورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.

۲- استادان محترم از تاریخ فوق از ارسال فایل صوتی درسی برای بارگذاری توسط آموزش خودداری نمایند.

۳- تنها سامانه مورد تایید دانشگاه برای برگزاری کلاس های برخط سامانه آموزش مجازی نور به نشانی http://Live.ujsas.ac.ir است و از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ استفاده از سایر سامانه ها، سایت ها، پیام رسان ها، کانالها ها و گروه های ارتباطی در شبکه های اجتماعی برای برگزاری کلاسهای برخط یا مبادله فایل های صوتی و تصویری درسی از نظر دانشگاه رسمیت نداشته و کلاس جبرانی محسوب نمی شود.

۴- کلاسهایی که تا کنون فایل صوتی آن در اختیار دانشجویان قرار گرفته و یا جلسات آموزش برخط آن تا این تاریخ برگزار گردیده جزو جلسات تشکیل شده کلاس محسوب خواهد شد. در مورد دیگر دروس، جلسات جبرانی باید به صورت برخط در روزهای پنجشنبه و جمعه با هماهنگی آموزش برگزار شود.

۵-راهنمای استفاده از سامانه آموزشی برخط در آدرس http://s11.picofile.com/file/8392833626/12345.mp4.html در دسترس استادان محترم و دانشجویان عزیز قرار دارد.

۶- حضور و غیاب کلاس های برخط توسط آموزش دانشگاه انجام خواهد شد.

۷- استادان محترم کلاس های زنده خود را ضبط نمایند تا در دسترس دانشجویان غایب احتمالی بوده و دیگر دانشجویان کلاس نیز بتواند دوباره به آن مراجعه نمایند.

۸ -چنانچه برای برخی استادان امکان برگزاری کلاس برخط از منزل فراهم نیست می‌توانند با حضور در دانشگاه در ساعت مقرر کلاس خود از امکانات دانشگاه برای برگزاری کلاس استفاده استفاده نمایند. کارشناس آموزش برای رفع مشکلات احتمالی در دانشگاه حضور خواهد داشت.

۹-توصیه می‌شود استادان محترم در خلال تدریس و در طول برگزاری کلاس با طرح سوالات جمعی و فردی از پویایی و اثربخشی آموزش اطمینان حاصل نمایند. همچنین دقایقی به استراحت دانشجویان اختصاص داده شود (این بخش از کلاسها نیاز به ضبط ندارد).

۱۰- مدت زمان کلاس های دو ساعته حداکثر یک و نیم ساعت (با ضبط حداکثر ۷۰ دقیقه)، کلاس‌های ۴ ساعته حداکثر دو و نیم ساعت (با ضبط حداکثر ۱۲۰دقیقه) و کلاس ها‌ی یک ساعته حداکثر ۴۵ دقیقه (با ضبط حداکثر ۴۰ دقیقه) خواهد بود.

۱۱- جلسات گروه های آموزشی، شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی و نیز جلسات دفاع از پایان نامه ها ،سمینار و جلسات دفاع از رساله دکتری به صورت حضوری یا برخط برگزار خواهد شد.

۱۲- در مورد نحوه برگزاری امتحانات متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۳- عدم رعایت مفاد این دستورالعمل در خصوص تشکیل کلاس های برخط به حذف کلاس و در صورت نیاز جایگزینی استاد منتهی خواهد شد.

در پایان از استادان محترمی که در ایام تعطیلات با ضبط و ارسال فایل های صوتی دروس خود و به خصوص با برگزاری کلاس های برخط نسبت به حفظ روند آموزش اهتمام نمودند تشکر و قدردانی می شود.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم قضایی


دفعات مشاهده: 5362 بار   |   دفعات چاپ: 136 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام رئیس دانشگاه علوم قضایی به مناسبت سال جدید و راه اندازی سامانه آموزش مجازی و برگزاری کلاس های برخط (آنلاین)

 | تاریخ ارسال: 1399/1/15 | 

با سلام و تبریک سال نو و اعیاد خجسته ماه شعبان و در آستانه میلاد باسعادت منجی منتظر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از همه استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به دلیل همکاری صمیمانه برای پیشبرد اهداف دانشگاه تشکر می‌کنم. اکنون تهدید تعطیلی مراکز آموزش عالی و عدم برگزاری کلاس ها به صورت فیزیکی در اثر شیوع بیماری کرونا، با تلاش پیگیر شما به فرصتی بی‌نظیر برای رشد چشمگیر دانشگاه در عرصه آموزش های غیرحضوری و مجازی تبدیل شده است. بی‌شک نتایج با ارزشی که دانشگاه دراین مدت کمتر از دو ماه در این زمینه به دست آورده با دستاوردهای بسیاری از دانشگاههای معتبر کشور با بیش از ده سال تجربه در ارائه آموزش‌های مجازی برابری می‌کند و یقینا امروز دانشگاه علوم‌قضایی در عرصه آموزش مجازی جزء دانشگاههای موفق کشور قرار دارد.

بار دیگر ضمن حمد و ستایش حضرت احدیت از مشارکت فعال همه استادان، دانشجویان و کارکنان قدردانی می کنم.از اینکه دانشجویان عزیز با صبر و تحمل، مشکلات این شیوه آموزشی جدید را به ما گوشزد می‌کنند، از اینکه بسیاری از استادان محترم ساعات استراحت خود در ایام تعطیلات را به امر آموزش این روش جدید تدریس و برگزاری کلاس های برخط اختصاص دادند و نیز از تلاش خستگی ناپذیر کارمندان خدوم دانشگاه به ویژه در بخش آموزش و فناوری سپاسگزارم و امیدوارم همه ما با همدلی و مجاهدت بی‌وقفه در آموزش و تربیت قضات شایسته و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور سهیم باشیم. از خداوند متعال دوام توفیقات همه عزیزان را مسئلت می نمایم.

دکتر فرید محسنی


دفعات مشاهده: 2091 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام تبریک ریاست محترم دانشگاه به مناسبت آغاز سال نو شمسی

 | تاریخ ارسال: 1399/1/2 | 

پیام تبریک ریاست دانشگاه


دفعات مشاهده: 1796 بار   |   دفعات چاپ: 62 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام ریاست دانشگاه در خصوص آموزش مجازی

 | تاریخ ارسال: 1399/1/1 | 

دفعات مشاهده: 2251 بار   |   دفعات چاپ: 68 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام تسلیت ریاست دانشگاه در پی در گذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی خلفی معاون قضایی قوه قضائیه

 | تاریخ ارسال: 1398/12/19 | 

انالله و اناالیه راجعون

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

باکمال تاسف و تاثر درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی خلفی معاون قضایی قوه قضائیه را تسلیت عرض نموده برای آن فقید سعید علو درجات و غفران الهی و برای خانوادهای محترم خلفی و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

روابط عمومی دانشگاه علوم قضایی


دفعات مشاهده: 1807 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام تسلیت ریاست دانشگاه در پی در گذشت دکتر احمد تویسرکانی

 | تاریخ ارسال: 1398/12/14 | 

انالله و اناالیه راجعون

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

درگذشت ناگهانی مرحوم مغفور "دکتر احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضاییه و استاد مدعو دانشگاه علوم قضایی” را به محضر ریاست محترم قوه قضائیه، بیت شریف ایشان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه تسلیت عرض می‌نماییم.

از خداوند قادر متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان معزز اجر و صبر مسألت دارم.


دفعات مشاهده: 2155 بار   |   دفعات چاپ: 51 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری مراسم جشن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم قضایی

 | تاریخ ارسال: 1398/11/26 | 

در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۲٠ جشن چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه بر گزار شد

مراسم با قرائت قرآن کریم توسط یکی از دانشجویان قاری ممتاز آغاز سپس سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد. سخنران این جشن بزرگ آقای سید رضویان از مبارزین دوران ستم شاهی و از زندانیان محکوم بحبس ابد بودو اکنون مسول حوزه سخنگوی قوه قضائیه می باشد. آقای رضویان خاطراتی از زمان حبس بیان نمود و نکات مهمی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) خطاب به دانشجویان ارائه نمود

در این مراسم مدعوین از اجرای گروه تواشیح دانشگاه و سرودهای انقلابی و مسابقه بهره مند گردیدند


دفعات مشاهده: 2109 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

تجدید میثاق اساتید و کارکنان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با آرمان های انقلاب

 | تاریخ ارسال: 1398/11/26 | 

در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ مسئولان، استاید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق نمودند.


دفعات مشاهده: 3052 بار   |   دفعات چاپ: 124 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

امضای تفاهم نامه با دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در خصوص طراحی و راه‌اندازی رشته های دانشگاهی

 | تاریخ ارسال: 1398/11/26 | 

در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ با توجه به تاکید ریاست محترم قوه قضائیه برای رشد و توسعه در امور قضایی نشست های متعدد کارشناسی بین دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، در خصوص طراحی و راه اندازی گرایش های بین رشته ای برگزار شد و در پایان تفاهم نامه ای بین طرفین امضا گردید.


دفعات مشاهده: 2037 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انتصابات در دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1398/11/16 | 

در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ آقای دکتر محمد هادی دارایی، عضو هیات علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه، به سمت سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری منصوب شدند.

در تاریخ ۹۸/۸/۲۵ آقای دکتر احمد اسماعیل تبار به سمت معاونت پشتیبانی و توسعه منصوب شد.

معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

در تاریخ ۹۸/۸/۲۵ آقای دکتر کمال نیک فرجام به سمت معاونت پژوهشی و فناوری منصوب شد.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری


دفعات مشاهده: 4577 بار   |   دفعات چاپ: 110 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشکیل هیئت ممیزه دانشگاه علوم قضایی

 | تاریخ ارسال: 1398/11/7 | 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۱۵/۳۰۱۴۴۰ مورخ ۹۸/۱۱/۶ با تشکیل دوباره هیئت ممیزه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری موافقت نمود. با توجه به صلاحیت و حدود اختیارات هیئت ممیزه، این هیئت نقش مهمی در ارتقای دانشگاه و اصلاح هرم اعضای هیئت علمی خواهد داشت. ضرورت تشکیل هیئت ممیزه، ابتدا در دوره جدید هیئت امنا به ریاست حضرت آیت الله رئیسی و با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری مطرح گردید. پس از موافقت وزیر محترم علوم با پیگیری ریاست محترم دانشگاه و مساعدت مقامات وزارت علوم و دفتر هیئت های ممیزه آن وزارت هیئت ممیزه دانشگاه پس از یک وقفه چند ساله مجددا با ترکیب جدید تشکیل گردید و به ایفای وظایف خود خواهد پرداخت.


دفعات مشاهده: 2400 بار   |   دفعات چاپ: 62 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری جلسه مشورتی در خصوص راهکارهای حقوقی احقاق حق جمهوری اسلامی ایران و پیگیری آن در مراجع قضایی ملی و بین المللی

 | تاریخ ارسال: 1398/10/14 | 

در پی اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سر فراز اسلام حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله علیه) بعد از ظهر جمعه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ جلسه مشورتی در خصوص راهکارهای حقوقی احقاق حق جمهوری اسلامی ایران و پیگیری آن در مراجع قضایی ملی و بین المللی، با حضور جمعی از اساتید و حقوقدانان در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تشکیل گردید.


دفعات مشاهده: 2406 بار   |   دفعات چاپ: 68 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی

 | تاریخ ارسال: 1398/10/14 | 

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ضمن اعلام محکومیت اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت شهید پرور ایران تسلیت می گوید.

شهادت سردار سلیمانی


دفعات مشاهده: 2247 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر