آمادگی های لازم جهت حضور در امتحانات

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۳۱ | 

آگاهی ها و اقدامات لازم جهت حضور در امتحانات

در هفته های قبل از امتحانات، به اشارات و تأکیدهای اساتید خود توجه کرده و نکات مهم را مشخص و علامت گذاری کنید. نحوه ی برگزاری امتحانات را از اساتید خود بپرسید (چند گزینه ای، پاسخ کوتاه، تشریحی و غیره).

با امتحانات از نظر محتوای سؤالها و مدت زمان پاسخگوئی به آنها، آشنا شوید.

سؤالات درسی خود را با اساتید مطرح کرده و ابهامات را رفع کنید.

کتاب ها و جزوه های لازم برای هر امتحان را آماده کنید.

برنامه ی امتحانی خود را در جایی مناسب نصب کنید.

هماهنگی و انسجام لازم محیطی را در محل سکونت خود برای مطالعه ایجاد کنید.

خود را برای پاسخ گویی به هر سؤالی آماده کنید.

از دیدن تلویزیون (بویژه اخبار) و حضور در دنیای مجازی پرهیز کنید.

از رفت و آمد های زیاد و غیر ضروری اجتناب کنید.

تغذیه ی مناسب (پرهیز از خوردن فست فودها) را رعایت کنید.

مراقب کمیت (حداقل ۶ ساعت) و کیفیت خواب خود باشید.

توصیه های قبل از امتحان

کلیه ی درسهای امتحان را مطالعه کنید.

یادداشت های قبلی خود را با دقت بخوانید.

با استفاده از یاداشتهای همکلاسی هایتان، دانش خود را کامل کنید.

برگه‌های امتحانات کلاسی خود را بازبینی کنید، تا نقاط قوت و ضعف درسی خود را یافته و تمرینات بیشتری انجام دهید.

اگر در مطالعات تان ابهامی وجود داشت، با اساتید خود و یا دیگر دانشجویان در میان بگذارید.

با شناختی که از نحوه ی تدریس استاد خود دارید، خود را جای استاد قرار دهید و سوالات امتحان را حدس بزنید.

توصیه های روز امتحان

پس از بیدار شدن از خواب و تا هنگام امتحان هیچ مطالعه ایی نداشته باشید.

با انجام برخی حرکات نرمشی سبک، جسم و روح خود را آرام کنید.

برای آرامش اعصاب، دوش با آب ولرم بگیرید.

حتما صبحانه بخورید (صبحانه ی شما نباید چرب باشد، بلکه باید شیرین باشد. میوه و آب میوه بسیار مفید است).

لوازم‌ التحریر و وسایل مورد نیاز در جلسه ی امتحان را با خود همراه داشته باشید تا با آرامش خاطر به سوالات پاسخ دهید.

کمی زود تر از محل سکونت خود حرکت کنید.

با دانشجویان و دوستان خود تا پیش از امتحان در خصوص درس صحبت نکنید.

تا آنجا که می توانید از دانشجویانی که دور هم تجمع نموده اند و سؤالاتی را مطرح و بدنبال جواب هستند پرهیز کنید.

بخاطر داشته باشید؛ آگاهی از یک سؤال مبهم می تواند نظم اطلاعاتی شما را بهم بزند.

توصیه های زمان برگزاری امتحان

به توضیحات مسئوولان برگزاری امتحان و استاد در جلسه ی امتحان توجه کنید.

از درست بودن برگه ی امتحان خود مطمئن شوید.

از مدت زمان برگزاری امتحان مطّلع گردید.

برگه ی امتحانی را از نظر تعداد صفحات، تعداد سؤالات، نحوه ی چاپ شدن در پشت و روی برگه ها و غیره بررسی کنید.

وقت امتحان را با توجه به تعداد سؤالات تقسیم کنید.

دقیقه ی آخر را به سؤالات بدون پاسخ و یا کمی سخت تر و بررسی کلی اختصاص دهید.

سؤالات امتحانی را با دقت بخوانید و زیر کلمات کلیدی و آنچه که از شما خواسته شده خط بکشید.

اگر سؤالی را بلد نبودید، آن را رها کنید و به ادامه سؤالات بپردازید.

وقتی جواب سؤالی را نمی دانید اما فکر می کنید که آنرا بلدید ولی به خاطر نمی آورید، روی یک چک نویس یادداشت کنید.

به بارم بندی توجه کنید و در جواب دادن به سؤالات از آن کمک بگیرید.

هر از گاهی یک دقیقه استراحت کنید.

به کسانی که ورقه ی خود را زود تحویل می دهند توجه نکنید.

در جلسه ی امتحان شیوه ی خود را دنبال کنید.

در پایان خط خوردگی ها را لاک بگیرید وتمیز کاری کنید.

نکته ی اول و آخر اینکه، امید را از دست ندهید و بدانید که بشرط تلاش وکوشش، خداوند همیشه پشت و پناه شما می باشد.

توصیه هایی برای کنترل اضطراب در زمان برگزاری امتحان

بر خود مسلط باشید.

آرام نفس های عمیق بکشید.

مقداری آب، و در صورت امکان شیر بنوشید.

بمدت یک/۱ دقیقه چشمان خود را ببندید و سر خود را به صندلی تکیه دهید.

لباس هایی را که شرایط تنفس شما را بسیار تحت فشار قرار می دهند از خود دور کنید.

از تقویت مثبت برای تشویق خودتان استفاده کنید و اذعان کنید که در حال انجام بهترین عملکرد هستید.

آهسته و مرحله به مرحله، امتحان تان را ادامه دهید.

توصیه های بعد از امتحان

پس از امتحان چگونگی عملکرد خود را مرور کنید.

راهبردهایی را که در جواب دادن مفید بودند، فهرست کنید و از آنها در امتحانات بعدی هم استفاده کنید.

خود را بخاطر راهبردهای مفید تشویق کنید.

مواردی را که در جهت جواب دادن مانع و مشکل ایجاد نموده بودند، فهرست کنید و از تکرار آنها جلوگیری کنید.

از سرزنش کردن خود بخاطر راهبردهای غیر مفید پرهیز کنید.

تا زمان اعلام نمره ی امتحان از سوی استاد، در خصوص عدم موفقیت خود پیشداوری نکنید.

تمام توجه خود را به امتحان بعدی معطوف کنید.

نکات کلیدی

روزهای قبل از امتحان حتماً مثل شرایط امتحان و با زمان بندی مشابه از خود امتحان بگیرید .

 از هرگونه مشاجرات پیش از امتحان پرهیز کنید.

کارهای خود را منظم تر انجام دهید تا کمتر در شرایط تنش امتحان قرار گیرید.

 قبل از رفتن به بستر وسایل لازم و ضروری را برای امتحان فردا آماده سازید.

 سعی کنید زودتر از معمول از خانه خارج شوید تا مسائلی مانند: ترافیک باعث ایجاد اضطراب از دیر رسیدن نگردد.

 با گامهای آهسته و بدون تعجیل به دانشگاه آمده و با گامهای آهسته به محل برگزاری امتحان بروید .

با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید.

 اگر امتحان در کلاس خودتان برگزار می شود سعی کنید در جای همیشگی خود بنشینید.

 اگر حق انتخاب دارید، مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید.

 نیمکتی را انتخاب کنید که بر روی آن فضای کافی برای کار داشته باشید.

 از مرور مطالب درسی در ساعات قبل از امتحان با دوستان و همکلاسی هایتان جداً خودداری کنید.

.قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره و امتحان صحبت نکنید.

 نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.

 آرام ولی هوشیار باشید.

قبل از پاسخ دادن به سؤالات، نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

 هیچ وقت اوّل امتحان، همه ی سؤالات را با هم نخوانید.

برای پاسخ دادن، به ترتیب از سؤال اوّل شروع کنید. اگر پاسخ را بلد نبودید به سؤال بعد بروید و الی آخر.

 به سؤال توجه کنید و فقط به آنچه از شما خواسته شده پاسخ دهید. از توضیحات غیر ضروری و اضافی بپرهیزید.

سعی کنید در جای پاسخ هر سؤال جواب را بنویسید و از آدرس دادن ادامه ی پاسخ در صفحات دیگر خوداری کنید.

 اگر مجبور شدید که از آدرس دادن ادامه ی پاسخ استفاده کنید، خیلی دقیق این کار را انجام دهید.

در نوشتن پاسخ ها دقت کنید، و خود را به جای معلمی قرار دهید که می خواهد همین برگه امتحانی را صحیح کند.

اوّل سؤالاتی را که بلدید پاسخ دهید.

شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می‌‌کنید، پاسخ صحیح است.

 پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر اینکه واقعا به نتیجه‌ی قطعی رسیده باشید.

اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید.

در آخر به سراغ سؤالاتی که حل نکرده بودید بروید.

 سعی نمایید به سئوالات با خودکار آبی پاسخ دهید.

 واضح و خوانا بنویسید.

با فاصله و منظم بنویسید.

خط خوردگی ها را لاک بگیرید وتمیز کاری کنید.

 نگاه کردن به دیگر دانش آموزان و نحوه ی عملکرد آنان می تواند موجب اضطراب زیادی در حین امتحان شود.

در انتها تمام سؤالات را مرور کنید.

مطمئن شوید که به تمام سؤالات پاسخ داده اید.

سعی کنید عجله ای برای تحویل دادن ورق نداشته باشید و تا آنجا که می توانید درباره سوالات فکر نمایید.

 در طول امتحان و تحت هیچ شرایطی اقدام به دریافت پاسخ سؤالات از دوستان تان نکنید، حتی برای کسب مقام اوّل.

معاونت دانشجویی
مرکز بهداشت، درمان و مشاوره ی دانشجویی


دفعات مشاهده: 273 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

آشنایی با عوارض مصرف سیگار و قلیان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۲۸ | 

دفعات مشاهده: 120 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

مهار و کنترل خشم در محیط کار

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۲۴ | 

دفعات مشاهده: 259 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

روز جهانی فشار خون

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۲۳ | 

با توجه به اینکه روز ۱۷ می مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است لذا؛ پزشک محترم این مرکز (جناب آقای دکتر تشکریان)، آمادگی خود را جهت معاینه مراجعین محترم در روز سه شنبه ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت ۱۵-۱۳ اعلام می دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به کانال اطلاع رسانی معاونت دانشجویی در نرم افزار ایتا به آدرس eitaa.com/daneshjooeii مراجعه فرمایید.

معاونت دانشجویی
مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی


دفعات مشاهده: 51 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

تمدید برگزاری غرفه ی عرضه ی نشریات حوزه ی سلامت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۴ | 

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره ی دانشجویی معاونت دانشجویی دانشگاه بمناسبت "هفته ی سلامت" و با توجه به استقبال کم نظیر دانشجویان اقدام به تمدید برگزاری غرفه‌ی عرضه‌ی نشریات حوزه‌ی سلامت می‌نماید.

لذا از دانشجویان محترم دعوت می‌شود در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۲/۷ از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن ورودی ساختمان اصلی دانشگاه از این غرفه دیدن فرموده و کتب و بروشورهای مورد علاقه ی خود را بصورت رایگان دریافت نمایند.

معاونت دانشجویی

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره ی دانشجویی


دفعات مشاهده: 111 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر