امتحان جامع دوره دکتری

 | تاریخ ارسال: 1399/9/10 | 

به اطلاع دانشجویان محترم دوره دکتری دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری می رساند:

امتحان جامع دوره دکتری در روز یکشنبه تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ از ساعت ۸ صبح به صورت برخط (آن لاین) برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در این امتحان:

۱- گذراندن کلیه دروس مرحله آموزشی با میانگین نمره حداقل ۱۶

۲- تصویب نهایی موضوع رساله

۳- ارائه گواهی معتبر زبان عمومی انگلیسی

آزمون TOEFL با حداقل نمره ۶۱ یا ۵۰۰ (بر حسب نوع آزمون)

آزمون IELTS با حداقل نمره ۵/۵

آزمون MCHE=MSRT با حداقل نمره ۵۰

آزمون TOLIMO با حداقل نمره ۵۰۰

زبان عمومی دانشگاه تهران با حداقل نمره ۶۰

مواد امتحانی و ضرایب آن ها:

۱- رشته حقوق خصوصی:

حقوق مدنی ضریب ۲ – فقه (خصوصی) ضریب ۲ - حقوق تجارت ضریب ۱

۲- رشته حقوق جزا و جرم شناسی:

حقوق جزای عمومی و اختصاصی  ضریب۳ - فقه (جزا) ضریب ۳  - جرم شناسی ضریب ۲

لازم است دانشجویان محترم واجد شرایط، جهت شرکت دراین امتحان تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ درخواست خود را به آدرس ایمیل

thasilatetakmili۱۳۹۹yahoo.com

ارسال نمایند تا مقدمات برگزاری امتحان فراهم شود.

اداره تحصیلات تکمیلی


دفعات مشاهده: 799 بار   |   دفعات چاپ: 77 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

شرایط حمایت پلیس بین الملل از پایان نامه، رساله و پروژه های تحقیقاتی

 | تاریخ ارسال: 1399/7/30 | 

پلیس بین الملل (مرکز تحقیقات کاربردی و آموزش) آمادگی دارد تا در سال ۱۳۹۹ از پایان نامه ها و رساله های دانشجویان برابر با شرایط ذیل حمایت (مادی و معنوی) به عمل آورد. همچنین دانشجویان مشمول خدمت سربازی می توانند با انجام پروژه های تحقیقاتی از مزایای کسری خدمت برخوردار شوند.

  • موضوع پایان نامه، رساله و پروژه کسری خدمت می بایست در چارچوب الویت های پژوهشی پلیس بین الملل باشد.
  • موضوع، پروپزال و اتمام پژوهش نیازمند تصویب در شورای پژوهشی پلیس بین الملل است.
  • پایان نامه ها، رساله و پروژه کسری خدمت باید منضم به مقاله علمی برای درج در «فصل نامه علمی مطالعات بین المللی پلیس» باشد.

الویت های پژوهشی پلیس بین المللی ناجا در سال ۱۳۹۹

محور اول: ارتباطات بین المللی و مطالعه تطبیقی نظام های پلیسی در دنیا

  1. پلیس شناسی کشورها
  2. بایسته های دیپلماسی انتظامی و راهکارهای بسط و گسترش آن
  3. ظرفیت سنجی سازمان های منطقه ای و بین المللی در توسعه همکاری های پلیسی
  4. نقش افسران رابط انتظامی در تحقق ماموریت های پلیس

محور دوم: امنیت پژوهی و همکاری های بین المللی پلیسی

  1. تروریسم و بیو تروریسم بین الملل
  2. جریان شناسی تحولات امنیتی منطقه و تاثیر آن برماموریت های پلیس کشورهای منطقه
  3. فرا تحلیل حوزه های مرتبط با جرایم سازمان یافته فراملی با توجه به ماموریت های پلیس کشورهای منطقه

محور سوم: مطالعات حقوقی و سازمان های بین المللی پلیسی

  1. نقش سازمان پلیس جنایی بین الملل(اینترپل) در فرایند استرداد مجرمین و معاضدت قضایی
  2. استرداد فراقضای
  3. جایگاه سازمان های بین المللی پلیسی(اینترپل، یوروپل و ...)در فرایند دادرسی عادلانه
  4. سازمان های بین المللی پلیسی و محاکم بین المللی
  5. جایگاه سازمان های بین المللی در نظریات واکنشی و پیشگیرانه در حوزه جرایم سازمان یافته فراملی
  6. ظرفیت های حقوقی سازمان های بین المللی پلیسی (اینترپل، یوروپل و ...)
  7. جایگاه موازین حقوق بشری در اسناد سازمان های پلیسی (اینترپل، یوروپل و ...)
  8. سازمان های بین المللی پلیسی(اینترپل،یوروپل و ...) و سازمان ملل متحد
  9. بهره گیری از ظرفیبت کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی در پیشبرد اهداف سازمان های بین المللی پلیسی ( اینترپل و یوروپل و ..)

دفعات مشاهده: 545 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

شیوه نامه چاپ مقاله مستخرج از رساله دکتری دانشجویان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در مجلات معتبر

 | تاریخ ارسال: 1399/4/29 | 

به منظور اجرای ماده ۸ آیین نامه دکتری سال ۱۳۸۹ و ماده ۱۹ آیین نامه دکتری سال ۱۳۹۵ و ماده ۳۴ آیین نامه آموزشی یکپارچه شماره ۲/۴۳۰۶۹ مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ در مورد کفایت علمی رساله دکتری جهت دفاع، رعایت نکات زیر در تدوین مقاله ضروری است:

۱- مقاله باید مستخرج از رساله دکتری دانشجو بوده و تاریخ ارسال آن به مجله باید پس از تصویب موضوع رساله باشد.

۲- در مشخصات نویسندگان مقاله، نام دانشجو، استاد راهنما و حداکثر یکی از مشاوران و عنوان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری درج شود. ترتیب نویسندگان مقاله: استاد راهنما، استاد مشاور و دانشجو (نویسنده مسئول).

نحوه آدرس دهی نویسندگان مقاله:

مقاله های فارسی : دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی / حقوق خصوصی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری – تهران- ایران

مقاله های انگلیسی :

PhD student in Criminal Law and Criminology / Private Law university of judicial sciences and administrative services, Tehran, Iran

۳- مقاله باید در یکی از نشریات دارای درجه علمی- پژوهشی / علمی یا نمایه معتبر بین المللی به شرح زیر چاپ شود:

- نشریات علمی- پژوهشی داخلی شامل:

  •  نشریات علمی- پژوهشی / نشریات علمی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رتبه الف، ب، ج (A, B,C) قابل دسترسی در آدرس: https://rpp.msrt.ir معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی.
  • نشریات علمی- پژوهشی مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  •  نشریات علمی- پژوهشی مورد تایید حوزه های علمیه

- نشریات دارای نمایه معتبر بین المللی

  •  نشریات دارای نمایه ISI (دارای JCR و فعال)
  • نشریات دارای نمایه Scopus (در رتبه بندی Q۱ و Q۲ و فعال)

قابل دسترسی در آدرس https://rpp.msrt.ir معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر برنامه ریزی سیاستگذاری پژوهشی

- در همه موارد فوق اصالت و اعتبار مجله و مقاله توسط کارشناسان دانشگاه هم بررسی خواهد شد.

۴- مجله نباید در فهرست نشریات غیر معتبر (black list) باشد. این فهرست در وب سایت های: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش معاونت پژوهش و فناوری و دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش معاونت پژوهشی و فناوری و مرکز مدیریت حوزه علمیه، در بخش معاونت پژوهش حوزه های علمیه منتشر می شود.

- ملاک اعتبار مجله قرار نداشتن آن در فهرست سیاه (black list)، در "تاریخ ارسال" مقاله است.

۵-رعایت ارتباط موضوعی مقاله با مجله الزامی است.

۶- دانشجو و استادان راهنما و مشاور موظفند از صحت آدرس مجله و غیر جعلی بودن آن اطمینان حاصل نمایند. در صورت احراز عدم اعتبار مجله، در هر مرحله ای فرایند دفاع و فارغ التحصیلی دانشجو متوقف خواهد شد.

۷- دانشجو موظف است مدارک مربوط به نمایه مجله، اصل مقاله چاپ شده یا گواهی پذیرش چاپ مقاله و کاربرگ تائید مقاله توسط استادان راهنما و مشاور را برای برگزاری جلسه دفاع، به اداره تحصیلات تکمیلی ارائه نماید و در هر حال ارائه گواهینامه موقت پایان تحصیلات منوط به چاپ مقاله است.

گواهی پذیرش چاپ مقالات در نشریات معتبر بین المللی مورد قبول نیست و صرفا چاپ مقاله ملاک می باشد. گواهی پذیرش فقط برای نشریات داخلی است.


دفعات مشاهده: 1279 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

شیوه نامه برگزاری امتحانات پایان نیمسال ۹۹-۹۸ (غیر حضوری:شفاهی/کتبی و تشریحی)

 | تاریخ ارسال: 1399/3/26 | 

با تشکر از همکاری ارزشمند استادان محترم و دانشجویان عزیز در برگزاری کلاس های نیمسال دوم ۹۹-۹۸ به صورت برخط که برای اغلب عزیزان تجربه ای جدید و متفاوت بود و با اعلام این نکته که با وجود نواقص و کاستی هایی در زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ، کلاسها با کیفیت آموزشی نسبتا مطلوبی به پایان رسید و به خصوص از نظر کمیت و نصاب جلسات تشکیل شده در نیمسال های دوم تجربه موفقی بود که در آینده باید از آن بهره جست.

اکنون با پایان آموزش نوبت به ارزشیابی دانشجویان و امتحانات پایان ترم رسیده است. ابتدا با تصمیم به تعویق حدودا ۳ هفته ای امتحانات امید بر این بود که با روند کاهشی و کنترل بیماری کرونا، امتحانات به صورت حضوری و کتبی که مطلوبترین روش است برگزار شود. متاسفانه شرایط آن طور که انتظار بود پیش نرفت و وزارت علوم دانشگاهها را در انتخاب روش برگزاری آزمون (حضوری/غیر حضوری- شفاهی/کتبی) مخیر نمود که با توجه به وضعیت و شرایط خود تصمیم گیری نمایند. تا کنون بیش از ۸۰ درصد دانشگاهها با توجه به ملاحظات بهداشتی و ایمنی روش امتحان مجازی را ترجیح داده اند.

دانشگاه علوم قضایی نیز با بررسی جوانب مختلف و به خصوص با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان ما از خوابگاه استفاده می کنند و حضور در محیط های خوابگاهی و سلف سرویس، احتمال ابتلای دانشجویان را به شدت افزایش می دهد، تصمیم به برگزاری امتحانات به روش غیر حضوری گرفت.

در این روش دو شیوه آزمون کتبی و شفاهی متصور است. بدیهی است آزمون کتبی به ویژه به شکل تستی با توجه به وجود احتمالات غیر قابل کنترل، ایمنی و اعتبار لازم را ندارد. آزمون شفاهی هم مشکلات خاص خود را دارد ولی در صورتی که صحیح برگزار شود روایی و اعتبار آن به مراتب بیشتر است. امروزه سرنوشت داوطلبان ورود به دوره های دکتری، وکالت، قضاوت و عضویت در هیئت علمی دانشگاهها، نهایتا به وسیله اختبار، مصاحبه و آزمون شفاهی تعیین می شود.

لذا تصمیم دانشگاه این است که امتحانات مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و نیز اغلب کلاسهای کارشناسی که تعداد دانشجوی آن کمتر از ۲۵ نفر است، به صورت شفاهی برگزار شود. این اندازه حدود ۷۰ % کلاس ها را در بر می گیرد. در ۳۰ % دیگر که همه مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته است، آزمون به شکل غیر حضوری، به صورت کتبی و تشریحی خواهد بود. اداره آموزش با بررسی آمار دانشجویان هر کلاس، بزودی کلاسهایی که آزمون آنها به صورت کتبی برگزار می شود را اعلام خواهد نمود.

به هر حال در برگزاری آزمون غیر حضوری اعم از شفاهی و کتبی رعایت ملاحظاتی ضروری است:

الف- نکات ضروری مربوط به آزمون شفاهی

۱- آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن کمتر از ۲۵ نفر است به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

۲- آزمون شفاهی مانند آزمون کتبی در وقت مقرر در برنامه امتحانی اعلام شده شروع خواهد شد.

۳- از هر دانشجو در مدت متوسط ۵ دقیقه (و حداکثر هر نفر ۱۰ دقیقه) آزمون بعمل می آید.

۴- به منظور رعایت عدالت، لازم است استادان مجموعه ای از سوالات هم وزن را از قبل آماده نموده و از طرح سوالات تکراری، حتی الامکان اجتناب نمایند.

۵- هر چند در آزمون شفاهی ، استادان وقتی را به تصحیح اوراق امتحانی اختصاص نمی دهند ولی برگزاری آزمون شفاهی با محوریت استاد بوده و ممکن است برای آزمون شفاهی ۲۵ دانشجو حدود ۳ ساعت وقت لازم باشد.

۶- مقتضی است استادان محترم با برنامه ریزی قبلی و با توجه به تاریخ امتحان خود، وقت موسعی را برای برگزاری آزمون شفاهی در نظر بگیرند و پیش بینی حضور در مکانی که دسترسی به اینترنت مناسب داشته باشند را بنمایند. دانشگاه آمادگی دارد که با هماهنگی قبلی، پذیرای استادانی باشد که مایلند آزمون شفاهی خود را از محل دانشگاه برگزار نمایند.

۷- سامانه برگزاری آزمون شفاهی همان سامانه برگزاری کلاسها( آنلاین نور) است و با همان نام کاربری و رمز عبور در اختیار استادان و دانشجویان می باشد.

۸- در آزمون شفاهی دانشجویان باید به صورت تصویری وارد کلاس شده و استاد با دیدن کارت شناسایی،هویت دانشجو را احراز می نماید.

۹- برای آزمون شفاهی، دانشجویان به صورت انفرادی یا گروههای حداکثر ۳ نفره وارد کلاس می شوند. نوبت و ساعت ورود هر دانشجو توسط اداره آموزش تعیین شده و جدول آن از قبل در اختیار دانشجویان و استاد قرار می گیرد. در تعیین نوبت، وضعیت دانشجویانی که دو امتحان متوالی دارند لحاظ خواهد شد.

۱۰- چنانچه در زمان پیش بینی شده، آزمون همه دانشجویان به اتمام نرسد یا دانشجویی به علت عدم اتصال یا قطع اینترنت موفق به دادن آزمون نشود، فقط یکبار دیگر پس از پایان امتحانات با هماهنگی اداره آموزش جلسه آزمون شفاهی مجددا برگزار خواهد شد. توصیه می شود دانشجویان با پیش بینی و برنامه ریزی قبلی در تاریخ اولیه امتحان در مکانی حضور داشته باشند که دسترسی به اینترنت مناسب باشد، زیرا تکرار امتحانات ممکن است با تداخل چند امتحان همراه شود. در صورتی که دانشجو در بار دوم نیز نتواند در امتحان شرکت کند درس او حذف خواهد شد.

۱۱- لازم است استادان امتیاز فعالیت کلاسی و پروژه های درسی هر دانشجو را در نمره نهایی آزمون شفاهی لحاظ نموده و در پایان، لیست دست نویس نمرات دانشجویان را با ذکر تاریخ و مشخصات خود امضا نموده و از طریق ایمیل یا واتساپ به اداره آموزش ارسال نمایند.

ب- نکات ضروری مربوط به آزمون کتبی:

۱-آزمون دروسی که تعداد دانشجویان آن بیش از ۲۵ نفر است به صورت کتبی برگزار خواهد شد.

۲-آزمون کتبی در روز و ساعت مقرر در برنامه امتحانی انجام می شود.

۳-آزمون کتبی صرفا به صورت تشریحی خواهد بود.

۴-به منظور امنیت بیشتر آزمون، استادان برای هر آزمون ۲ تا ۳ مدل سوال طراحی کرده و در اختیار آموزش قرار خواهند داد توزیع سوالات بر اساس شماره دانشجویی صورت می گیرد مثلا شماره های زوج به گروه سوالات (الف) و شماره های فرد به گروه سوالات (ب) پاسخ خواهند داد.

۵-سوالات در ابتدای آزمون به وسیله اداره آموزش از طریق سامانه نور یا پیام رسان در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و دانشجویان حداکثر ۶۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات فرصت خواهند داشت.مدت زمان هر آزمون کتبی در بالای برگه سوالات درج می شود.

۶-با توجه به دسترسی دانشجویان به منابع درسی (قوانین، جزوه و کتاب)، استادان محترم سوالات خود را بر مبنای آزمون «کتاب باز» طراحی می نمایند. بنابر این لازم است از طرح سوالات حفظی که پاسخ آن به سادگی از منابع قابل استفاده است اجتناب نمایند و برای هر درس بین دو تا ۴ سوال که علاوه بر حافظه، قدرت استنباط دانشجو را نیز ارزیابی نماید مطرح نمایند. طبیعی است طرح مسائل پیچیده که تصور صورت مسئله وقت قابل توجهی به خود اختصاص می دهد در آزمونی که مدت پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه است مناسب بنظر نمی رسد.

۷-در آزمون کتبی لازم است دانشجویان:

- برگه های سفید و لوازم التحریر به اندازه کافی در اختیار داشته باشند.

- مکان آرامی را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرند.

- پاسخ ها را ظرف مدت ۱۰ دقیقه پس از امتحان در برگه های سفید با خط خوانای خود درج و ذیل هر برگه را امضاء نموده و تصویر آن را در قالب یک فایل تصویری یا pdf به شماره ای که اعلام می شود ارسال نمایند.

- برای ارسال تصاویر با کیفیت، روشن و خوانا توصیه می شود دانشجویان از برنامه های اسکن نظیر cam scanner و tiny scanner و نظایر آن استفاده نمایند.

- برگه های کاغذی پاسخ نامه را تا پایان نیمسال بعد نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت لزوم آن را در اختیار آموزش قرار دهند.

۸-عدم دریافت تصویر پاسخنامه کتبی ظرف مهلت تعیین شده (حداکثر ۷۰ دقیقه پس از شروع آزمون) به منزله غیبت دانشجو در امتحان خواهد بود.امتحان کتبی هر درس فقط در یک نوبت برگزار خواهد شد.

در پایان از استادان عزیز و دانشجویان گرامی درخواست می شود به اطلاعیه های اداره آموزش دانشگاه در خصوص جزئیات برگزاری امتحان دقت کافی را مبذول نمایند.

این شیوه نامه در جلسه مورخ ۹۹/۳/۲۵ شورای آموزشی به تصویب رسید.


دفعات مشاهده: 1066 بار   |   دفعات چاپ: 120 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه برگزاری امتحان جامع دکتری دانشگاه علوم قضایی

 | تاریخ ارسال: 1399/3/25 | 

به اطلاع دانشجویان محترم دوره دکتری دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری می رساند: امتحان جامع دوره دکتری در روز یکشنبه تاریخ ۲۲/۰۴/۱۳۹۹ ساعت ۸ صبح به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در این امتحان:

۱- گذراندن کلیه دروس مرحله آموزشی با میانگین نمره حد اقل ۱۶

۲- تصویب نهایی موضوع رساله

۳- ارائه گواهی معتبر زبان عمومی انگلیسی

-آزمون TOEFL با حداقل نمره ۶۱ یا ۵۰۰ (بر حسب نوع آزمون)

-آزمون IELTS با حداقل نمره ۵/۵

آزمون MCHE=MSRT با حداقل نمره ۵۰

-آزمون TOLIMO با حداقل نمره ۵۰۰

- زبان عمومی دانشگاه تهران با حداقل نمره ۶۰

مواد امتحانی و ضرایب آن ها:

۱- رشته حقوق خصوصی:

حقوق مدنی ضریب ۲ (صبح) – فقه (خصوصی) ضریب ۲ (صبح) - حقوق تجارت ضریب ۱ (بعد از ظهر)

- رشته حقوق جزا و جرم شناسی:

حقوق جزا (عمومی و اختصاصی) ضریب۳ (صبح) - فقه (جزا) ضریب ۳ (صبح) - جرمشناسی ضریب ۲ (بعد از ظهر)

لازم است دانشجویان محترم واجد شرایط، جهت شرکت دراین امتحان تا تاریخ ۱۵/۰۴/۱۳۹۹ به اداره تحصیلات تکمیلی اطلاع دهند تا مقدمات برگزاری امتحان فراهم شود.

توجه: امکان استفاده از خوابگاه وجود ندارد

اداره تحصیلات تکمیلی


دفعات مشاهده: 799 بار   |   دفعات چاپ: 112 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر