معاونت پژوهشی و فناوری

معاونت پژوهشی و فناوری

رزومه

  • اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور پژوهشی و فناوری، کتابخانه ها و بانکهای اطلاعاتی موسسه، مطابق با مصوبات، مقررات و آیین نامه های مربوطه؛
  • برنامه ریزی و سیاستگذاری به منظور ارتقا و افزایش سطح همکاریهای علمی و بین المللی؛
  • اولویت بخشی به نوآوری در حوزه نظری و پژوهشهای کاربردی و مورد نیاز کشور؛
  • توسعه، تقویت و هدایت طرحهای پژوهشی مصوب با اولویت پژوهشهای کاربردی هدفمند و مبتنی بر سند چشم انداز برنامه های توسعه کشور و نقشه جامع علمی کشور؛
  • کنترل و نظارت بر فرآیندهای پژوهشی موسسه بر اساس تقویم تعیین شده در طرحنامه پروژه های مصوب پژوهشی و تحقیقاتی؛
  • مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی سالانه موسسه جهت ارایه به رییس موسسه؛
  • ایجاد ارتباط لازم با موسسات داخلی و خارجی به منظور همکاری در امور پژوهشی و مبادله خدمات علمی؛
  • همکاری در ارایه خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی و برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی و اجرای کلیه امور قراردادهای تحقیقاتی و خدماتی‌بین موسسه و سایر موسسات؛
  • همکاری در اجرای دوره‌های کوتاه مدت پژوهشی برای موسسات غیر دانشگاهی؛
  • ‌برنامه‌ریزی جهت استفاده اعضای هیات علمی از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور (اعم از مراکز علمی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی) برابر ضوابط مصوب؛
  • تهیه برنامه پژوهشی موسسه و ارایه اهداف و تعیین اولویت‌های پژوهشی در قالب برنامه‌های میان مدت و بلند مدت و حمایت از تشکیل مراکز رشد، کارآفرینی و پارکهای علم و فناوری، برای طرح در شورای تخصصی ‌پژوهشی موسسه؛
  • بررسی و ارزیابی فعالیت‌های موسسه در چارچوب برنامه‌های رشد و توسعه کشور براساس اهداف سند چشم انداز و برنامه های توسعه ای کشور و نقشه جامع علمی کشور در بخش آموزش عالی برای طرح در هیات رییسه؛
  • شناسایی و تعریف موضوعات و برنامه های علمی – پژوهشی مشترک و برنامه ریزی جهت تامین امکانات و تخصیص اعتبار لازم جهت تعامل علمی - پژوهشی حوزه و دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب جهت نیل به علم دینی و علوم انسانی اسلامی مناسب با حوزه تخصصی موسسه .

زیر مجموعه های معاونت پژوهشی و فناوری :

  1. مدیریت پژوهشی
  2. دفتر چاپ و نشر
  3. دفتر فناوری اطلاعات
  4. مدیریت امور کتابخانه، اطلاع رسانی
  5. دفتر نشریات علمی

مدیرت پژوهشی

دفتر چاپ و نشر

به منظور چاپ اثر خود فایل پیوست را ذخیره و پس از تکمیل، آن را به معاونت پژوهش دانشگاه تحویل دهید. ذخیره فایل

انتشارات دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

تجزیه و تحلیل سیستم رسیدگی به دعاوی در صلاحیت دادگاه عمومی حقوقی

مسئولیت اجتماعی شرکت ها

مسئولیت مدنی در قانون مجازات اسلامی

نهادهای نظارتی بین المللی حقوق بشر

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

قاچاق افراد و مهاجران

اصول فقه ادله فقاهتی وتعارض ادله

حمایت و ارتقای حقوق بشر در جمهوری اسلامی

human right progress

اصول فقه شناخت و ادله اجتهادی

فصلنامه رویه قضایی

شرحی بر قانون داوری تجاری بین المللی ایران

دفتر فناوری اطلاعات

این دفتر زیر مجموعه ای از معاونت پژوهش و فناوری و متشکل از کارشناسانی در حوزه فناوری اطلاعات است.ابتدا در دو بخش با تاریخچه، اهداف و وظایف این دفتر آشنا شده و سپس در بخش آموزش رایانه به ارائه مطالب آموزشی که یکی از اهداف مهم این دفتر در راستای استفاده بهینه از ابزارهای فناوری اطلاعات است، می پردازیم.

اهداف و وظایف

  1. دریافت اهداف، سیاستها و خط مشی از مدیریت مافوق و هماهنگ کردن برنامه های دفتر با خط مشی ها وسیاستها
  2. طراحی و استقرار شبکه رایانه ای طبق مشخصات فنی مورد نیاز
  3. راهبری، نگهداری، پشتیبانی، عیب بابی و ارتقا سرویسها و بستر شبکه
  4. ارتقا و بهینه سازی سیستم های امنیتی شبکه و نرم افزارهای الکترونیکی
  5. نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فناوری اطلاعات
  6. آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
  7. آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
  8. حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق Server (دما، رطوبت، دقت در عبور و مرورو...)
  9. نظارت بر صحت عملکرد UPS
  10. مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
  11. نظارت بر خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای مورد نیاز
  12. کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتورهای تایید شده و گارانتی های ارائه شده
  13. پیش بینی و نظارت بر تهیه و استقرار سیستم های مکانیزه، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب و مورد نیاز واحدها و بکارگیری تکنولوژیهای جدید جهت توسعه و بهبود کارایی سیستم های موجود و از رده خارج نمودن سیستم های غیر کارآمد
  14. نظارت بر رایانه های موجود در دانشگاه، تشخیص عیوب سخت افزاری، رفع عیب تجهیزات و فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند به شرکتها و کنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
  15. نگهداری و پشتیبانی و حفاظت فایلها و سیستم ها و حصول اطمینان از عدم آسیب پذیری بانکهای اطلاعاتی از طریق نصب سیستم های حفاظتی، Backup گرفتن از نرم افزارها بصورت دوره ای و آرشیو نمودن آنها
  16. پشتیبانی از کلیه سیستم های نرم افزاری و رفع اشکالات احتمالی که در جریان استفاده عملی از برنامه ها پیش می آید
  17. آگاهی از تنظیمات سیستم های نرم افزاری مانند اتوماسیون اداری و نظارت بر دسترسی ها
  18. راه اندازی و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری اداری جهت انسجام بخشی و Paperless کردن کارها
  19. تهیه برنامه زمانبندی پروژه های رایانه ای
  20. تایید اتمام کار پروژه ها
  21. هماهنگی وارائه نظرات فنی به دفتر حقوقی در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها و خدماتی فناوری اطلاعات و ارتباطات
  22. شرکت در کلاسها و سمینارهای آموزشی و کاربردی جهت تقویت و ارتقا دانش فنی مرتبط با فعالیتهای مربوط
  23. آشنایی با استانداردهای تهیه وبسایت
  24. مدیریت وبسایت دانشگاه
  25. به روز نگه داشتن مطالب وبسایت با همکاری ونظارت روابط عمومی و اطلاع رسانی بموقع واحدها

مدیریت امور کتابخانه، اطلاع رسانی

عناوین پایان نامه ها

عناوین پایان نامه ها

کتابخانه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری از غنی‏ ترین کتابخانه‏ های تخصصی فقه و حقوق می‏باشد دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با استفاده از منابع غنی فقهی و حقوقی، به سرعت به منابع تحقیق دست می‏ یابند و با فضای جدید تحقیق و پژوهش آشنا می‏شوند.

تعداد کتب موجود در کتابخانه ۳۸۷۰۰ جلد کتاب می‏باشد که ۱۴۰۰۰ کتب تخصصی با عناوین فقهی، حقوقی، سیاسی و قوانین موجود می‏باشد و تعداد ۶۰۰۰ عنوان کتب عمومی شامل ادبیات عرب، تفاسیر احادیث، کلام و عقاید و تعداد ۲۶۰۰ عنوان کتب مرجع شامل دیکشنری‏ های زبان های مختلف فارسی – انگلیسی – عربی، آلمانی و فرانسه و ... ۱۵۸۰عنوان کتب حقوقی تخصصی به زبانهای انگلیسی، فرانسه و متون اصلی قانون کشورهای مختلف و سایر کتب عمومی در کتابخانه موجود می‏باشد.

اداره کتابخانه به منظور آشنایی دانشجویان با تازه‏ های کتاب هر سال نمایشگاه تخصصی تازه‏ های کتاب را برگزار می‏ نماید.

دفتر نشریات علمی

انتشار فصلنامه دیدگاههای حقوق قضایی

دانشگاه علوم قضایی اولین شماره از نشریه «دیدگاههای حقوقی» را در بهار ۱۳۷۵ به دانشجویان و دانش‏ آموختگان رشته حقوق و علوم قضایی و به سایر محققان علاقه‏ مند عرضه نمود. این فصلنامه به نشر مقالات حقوقی و فقهی در گرایش‏های مختلف حقوقی می‏ پردازد. این فصلنامه به استناد مجوز شماره ۲۷۱۱۹/۳ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۴ کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، با نام «دیدگاه‏های حقوقی قضایی» و درجۀ علمی – پژوهشی منتشر می‏شود. همچنین این نشریه در پایگاه‏ های زیر نمایه می‏شود:

۱. پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

۲. پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

۳. بانک اطلاعات نشریات کشور

۴. پایگاه مجلات تخصصی علوم انسانی

دو فصلنامه رویه قضایی دو فصلنامه رویه قضایی فصلنامه دیدگاه های حقوق قضایی دو فصلنامه رویه قضایی

گزارش های پژوهشی را مشاهده کنید.

 AWT IMAGE

کلیدواژه ها: دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری | معاون پژوهشی و فناوری |

دفعات مشاهده: 7908 بار   |   دفعات چاپ: 935 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر