مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از رتبه های برتر

 | تاریخ ارسال: 1396/9/19 | 

مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از رتبه های برتر

مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه علوم قضایی روز دوشنبه 96/9/13 با حضور و سخنرانی آیت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد محمدیان رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه برگزار گردید.

متن کامل سخنرانی به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان:

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمد محمدیان‌ رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش‌ شاخص‌های دانشجویی‌ که در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد با اشاره به اهمیت‌ بحث عدالت در جمهوری اسلامی گفت: اگرچه در ایران دانشگاه‌های حقوق دیگری هم داریم‌ ولی از آن جهت که این دانشگاه متصل‌ به بدنه‌ قوه‌ قضائیه‌ است‌ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

محمدیان

ازدواج دانشجویی بزرگترین کار فرهنگی در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام محمدیان با طرح این سؤال که بزرگترین اقدامات مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها تا چه میزان در حفظ دین دانشجویان مؤثر بوده است گفت: مسئله ازدواج بزرگترین کار فرهنگی است که علاوه بر حفظ و ارتقاء سطح دینی دانشجویان‌ به افزایش سطح‌ علمی و اخلاقی آنها نیز کمک می‌کند و حتماً باید‌ مدیران فرهنگی‌ یک طرح اساسی را برای ازدواج دانشجویی اجرا کنند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشجوی امروز باید بتواند در آینده مدیریت کشوری را بر عهده بگیرد، گفت: دانشجویان باید‌ علاوه بر گذراندن واحدهای‌ درسی‌ به روح احکام الهی‌ و باطن‌ حقیقت‌ توجه کنند.

وی با تاکید براینکه امروز دانشجو باید‌ مدیریت جهانی را بشناسد‌ خاطر نشان کرد: اگر دانشجو نداند که در کجای جهان‌ قرار‌ دارد‌ و قدرت‌ تحلیل‌ سیاسی نداشته باشد‌ نشان می‌دهد که ما مسئولین وظیفه‌مان را به درستی انجام نداده‌ایم‌.

دانشجویی بدون فعالیت سیاسی در آینده احساس مسئولیتی اجتماعی نخواهد داشت.

محمدیان‌ با ذکر این مطلب که اگر دانشجو در دوره دانشجویی‌ فعالیت سیاسی نداشته باشد‌ در آینده هیچ احساس مسئولیتی در جامعه نخواهد داشت گفت: رهبر انقلاب فرمودند " خدا لعنت کند کسی که می‌خواهد دانشگاه سیاسی نبا‌شد" این سخن نشان‌ می‌دهد که گرچه دانشگاه سیاسی حاشیه‌های زیادی دارد اما متن بر این حواشی‌ اهمیت‌ بیشتری داشته‌ و آن متن‌ اصل درک سیاسی دانشجو است‌.

وی با اشاره به اینکه درک سیاسی به معنای فهم درست مؤلفه‌های قدرت در کشور گفت: بنابر نقل‌ قول‌ شهید بهشتی‌ دانشجو مؤذن‌ کشور است اگر مؤذن‌ خواب بماند نماز مردم قضا‌ می‌شود.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها با اشاره به روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر یک عقبه‌ای دارد، این دانشجویان بودند که در رژیم طاغوت‌ در برابر حضور استکبار‌ در کشور ایستادگی کردند و از همان روز جریان مقاومت‌ شکل گرفت‌؛ حرکت دانشجویان‌ یک حرکت پیش رو بود‌ که یکی از جریان‌های اصلی انقلاب هم‌ جریان دانشجویی بود‌؛ مشاهده می‌کنیم که در دوران تثبیت‌ نظام و دفاع مقدس هم دانشجویان نقش پررنگی‌ داشتند‌.

بعضی‌ها مشغول تحریف‌ ۱۶ آذر

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مشغول تحریف‌ واقعه ۱۶ آذر هستند‌ گفت: باید توجه کنیم که ۱۶ آذر سالروز‌ شهادت ۳ تن از دانشجویان‌ در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بوده است‌ و ۱۶ آذر به معنای روز مقاومت‌ در برابر استکبار‌ است.

محمدیان خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند مقاومت هزینه داشته است اما سازش‌ قطعاً هزینه بیشتری دارد و باید از کسانی که حرف سازش‌ می‌زنند‌ پرسید‌ تا کجا می‌خواهید سازش داشته باشید؟

مهمترین‌ طاغوت‌ آمریکا است‌.

محمد‌یان با اشاره به اینکه‌ در طی ۱۰۰ سال اخیر‌ یک جنگ را نمی‌توان پیدا کرد‌ که آمریکا در آن نقشی‌ نداشته است گفت: امروز کودکان در یمن‌ با بی‌تفاوتی و سکوت‌ آمریکا در برابر آل سعود‌ کشته می‌شوند که نشان می‌دهد مهمترین‌ طاغوت جهان آمریکا است؛ همین مسائل نشان می‌دهد دانشجو باید‌ نسبت به وقایع‌ روز جهان آگاهی مناسب‌ داشته باشد‌.

خط مقاومت‌ همیشه‌ سیر‌ صعودی‌ داشته است.

دکتر شریعت باقری

دانشگاه علوم قضایی مدیران زیادی را تربیت کرده است.

قبل از سخنرانی حجت الاسلام محمدیان، محمد جواد شریعت‌‌باقری‌ ریاست‌ دانشگاه علوم قضایی با اشاره به تاریخ این دانشگاه گفت: دانشکده علوم قضایی‌ در سال ۱۳۶۱ به منظور تربیت‌ نیروی انسانی‌ مورد نیاز قوه قضائیه‌ تأسیس‌ شد و در سال ۸۹ به دانشگاه‌ علوم قضایی‌ و خدمات اداری‌ تغییر‌ پیدا کرد‌.

باقری با اشاره به اینکه در مدت ۳۵ سال‌ فعالیت‌، دانشکده علوم قضایی مدیران زیادی را تربیت کرده است گفت: تجربه نشان داده است که فارغ‌التحصیلان‌ دانشکده مدیریت عالی قوه قضائیه‌ را بعد از مدتی قضاوت‌ کسب کردند و به همین دلیل مسئولیت دانشگاه علوم قضایی و دانشجویان این دانشگاه‌ بسیار زیاد است‌.

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

روابط عمومی دانشگاه علوم قضایی



دفعات مشاهده: 3236 بار   |   دفعات چاپ: 518 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر